Gå til innhold

Hva sier vi i jula da jenter?

Anbefalte innlegg

Noen som har tenkt å fortelle? og hvilke unnskyldning har dere andre tenkt å bruke med tanke på at dere ikke drikker? nå er det bare julaften som er mitt problem - skal overnatte hos foreldrene mine pga. gutten vår, enklest pga. hans leggetid. Normalt ville jeg tatt ett glass vin eller en øl, så er ikke umulig at de reagerer. Ellers i jula er det greit, da kjører jeg likegodt og så skal jeg jobbe hver dag, så ikke så unaturlig at jeg ikke drikker. Nyttårsaften blir også et problem - skal være med venner og overnatte der... Kanskje bare fortelle de få det blir snakk om tidlig, er jo bare snakk om nærme familie og gode venner.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143895494-hva-sier-vi-i-jula-da-jenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sniker inn fra 2.trimester jeg... :-p Er 13+1 i dag... Med tanke på drikking kommer ingen til å reagere på meg. Vi har en tradisjon med å ikke drikke på julaften (de aller mest voksne tar seg kanskje et glass øl eller vin etter ungene er lagt, men det er like vanlig å la være), og spesielt jeg liker å holde meg helt alkoholfri den dagen, det har liksom aldri hørt hjemme akkurat den dagen for meg :-) Samme gjør mannen og min mor blant annet... Ellers drikker jeg sjelden, og takker nesten alltid nei hos svigers (som drikker mer enn min familie), liker best å være edru når det er barn til stede.

Hadde egentlig tenkt å vente til ordinær UL med å fortelle alle det, men nå som magen er blitt ganske tydelig, tror jeg det blir vanskelig å skjule, så nå har jeg "bestilt" en angelsound som mannen skal ut og kjøpe i morgen, så er jeg ihvertfall helt sikkert hvis vi bestemmer oss for å fortelle det likevel i julen... Nyttårsaften blir mest sannsynlig stille og rolig, hjemme med sønnen vår...

Hei.

Vi ska ha både jul og nyttår hjemme, så for min del blir d enkelt.

Jeg pleier Aldri å drikke på julaften. Noen tar seg kanskje en akkevitt, men d liker ikke jeg, så den saken er ganske enkel.

Nyttårsaften pleier det å bli litt alkohol etter at di søte små har lagt seg. Men da vi ska være hjemme, tenkte eg å lage meg drinker med vann. Har en flaske sprit på benken for syns skyld ( heller av i en annen flasken når ingen ser, for at det skal minke i flasken).

Ellers er det jo mulig å kjøpe en flaske alkoholfri vin, og helle det over på en annen vinflaske... Her er det bare fantasien som setter grenser :)

Ei venninne av meg gikk på fest me to flasker sprit i veske, den ene var med vann og den andre med sprit. Hu brukte den med sprit i, men om noen spurte om å smake, eller hu skulle tilby, var jo alltid det den med sprit i ;)

Hvir langt er du på vei? Her er jeg bare 5 uker på julaften, så synes det er fortidlig å si det selv til nermeste familie ;)

Jeg har allerede sagt det til den nærmeste familien, som jeg i hovedsak skal være sammen med i julen :) Så egentlig skal det bli deilig å bare omgås mennesker som vet det! :-)

Magen har blitt ganske synlig, så er et prosjekt å finne "riktige" klær å gå på jobb med om dagen, hehe...

Jeg vet jeg skal i to familieselskap, med familie som ikke vet om graviditeten - og spise lutefisk og pinnekjøtt. Nå brekker jeg meg bare ved tanken, så det kan bli en liten utfordring ;-) Men da vil jeg være mellom 11 og 12 uker - og det er familie - så jeg tenker at jaja, jeg får heller si det som det er, en å sitte å pirke i maten...

Jeg synes det er litt for tidlig å fortelle, er 7 uker på vei nå, men spurte samboeren om kanskje vi skulle si noe på julaften. Han mente det ikke ville være noe problem siden jeg stort sett har drukket Munkholm etter siste graviditet og det har han jo rett i, så ikke sikkert noen tenker over det engang :)

Å, det er sÅ vanskelig Å bestemme seg syns jeg... Vi skal ikke være sÅ mange pÅ julaften, bare to besteforeldre, og jeg syns kanskje det er koselig Å si det, siden det er de aller nærmeste. Men sÅ er det bare uke 6 vi er i... BÅde svigermor og mamma er to veldig bekymrede damer, sÅ jeg kunne egentlig godt tenkt meg Å ha hemmeligheten litt i fred for alle bekymringene deres. Men samtidig... hm... :-)

Annonse

Dette er vanskelig, synes jeg... Er 11+1, og magen er ganske tydelig (synes jeg ihvertfall selv). Tror vi venter til etter jul, for mine to døtres skyld.

Får vel bare fortsette med de dårlige unnskyldningene som jeg har brukt til nå på julebord og diverse... Føler alle skjønner at jeg er gravid uansett....

Henger meg på her jeg, for jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.

Vil egentlig vente så lenge som mulig da jeg har en litt risokofylt hobby og gjerne vil bestemme selv om jeg skal utføre den eller ikke. Samtidig så er jobben min noe risikofylt og jeg jobber relativit tett med begge mine foreldre. Med tanke på jobben min kunne jeg tenke meg å fortelle det nå for jeg føler at jeg lurer meg litt unna. Føler at arb.giver burde få vite så jeg kan tilpasse litt. Men det er jo samme som de fremtidige besteforeldrene....

Både mamma og svigermor er litt over gjennomsnittet bekymret på generelt grunnlag og jeg vil nødig øke bekymringsbyrden og evt sorgen om vi skulle miste. Vi har hatt mye sykdom og dødsfall i min familie det siste året.Om vi kommer helt i mål med spiren vil dette være første barnebarn på begge sider.

Jeg bare 5+4 i dag så det er jo fryktelig tidlig egentlig.

Noen som har noen innspill?

Vi har rett og slett bestemt oss for å fortelle det på julaften. Skal være i lag med alle 4 besteforeldrene, så vi forteller det når minsten har lagt seg. Han trenger ikke å få vite det enda, for det blir så lenge å vente.

Men må rett og slett fortelle det på grunn av kvalmen og at jeg er så trøtt. Har fått en masse eksem etter at jeg ble gravid, og holder på å klø meg ihjel. Moren min har allerede prøvd å prakke på meg allergitabletter, kremer osv. Så blir hun nesten snurt når jeg ikke vil ta imot. Dersom vi skal være sammen i flere dager nå, og jeg i tillegg er kvalm og i dårlig form, så blir de jo å skjønne det uansett.

Er akkurat 7 uker på vei på julaften, men tenker at de ville fått vite det uansett dersom jeg hadde mista.

Vi også lurer på om vi skal fortelle, men kjæresten heller mot nei.. IKM var i går, så jeg er vel 4+3 på julaften, så det er jo VELDIG tidlig. Men det hadde jo vært koselig da..

Jeg tror ikke foreldrene våre vil reagere på at jeg ikke drikker, for jeg er ikke så glad i øl, vin eller akevitt, men at jeg ikke spiser spekemat eller røkelaks er jo mer mistenksomt. Romjula kan jo også bli en utfordring, pleier da å gå ut minst en gang med gode venner men får vel lure oss unna det.. Nyttår blir hvertfall vanskelig, så da lurer jeg på om vi bare skal fortelle det til de vi skal feire sammen med :)

Jeg er akkurat 4 uker i morgen og vi kommer til å fortelle det :) Det er veldig tidlig, men siden vi skal være sammen med familie fra begge sider velger vi å si det :) Men tror nok vi skal holde det skjult for guttene en stund til... Det kan bli lenge å vente i 8 mnd for dem! :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...