Mamiroseline Skrevet 20. desember 2011 #1 Skrevet 20. desember 2011 Er hjemme hos familie til jul, og et av familiemedlemmene som er alkoholicer har satt i gang å drikke. Jeg har problemer med å akseptere at det er en sykdom og blir drit forbanna på vedkommede. Vedkommede aksepterer ikke at jeg blir forbanna og da blir det skikkelig krig. Jeg kjefter og blir så irritert at jeg nesten vibrerer. Blir stressa, lei meg og kjenner det langt inne i kroppen at jeg er stressa. Skal selvfølgelig reise hjem så snart det lar seg gjøre. Men tror dere at dette påvirker babyen? Kan det fremskynde fødselen at jeg er så forbanna/stresa? Ble et rotete innlegg, men jeg er så redd..
Lovisen Skrevet 20. desember 2011 #2 Skrevet 20. desember 2011 Huff å meg....tror ikke du skal være redd for at det setter fødselen i gang, men det er klart at babyen kjenner på det stress du føler, og det er jo ikke bra. Dere trenger ro begge to, og det er fryktelig slitsomt med alkoholiske familiemedlemmer ( har selv erfaring). Kan du og kjæresten ikke dra hjem og feire jul alene - ikke bruk energi, på noe som gjør deg forbanna. Vedkommende har valgt å drikke og der er fortsatt mange dager til jul - kan bli en tung jul.... Stor klem og lykke til
Mamiroseline Skrevet 20. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 20. desember 2011 Tusen takk for svar! Det er veldig slit å ha alkoholisert familie. Spesielt når vedkommede blir aggresiv, sier ting som: Håper babyen i magen din dør, tisser seg ut, kaster ting. Dette er noe jeg har opplevd før, men siden vedkommede er periodedrikker så håper man alltid at det skal gå bra. Jeg bestemte meg på forhånd om at jeg skulle reise rett hjem når jeg oppdaget at vedkommede begynte å drikke. Det er så trist at jeg skulle få den "siste" julen min ødelagt. Blir så skuffet å lei meg. Jeg vet at jeg ikke er alene om å få julen ødelagt av alkohol, så alle dere andre der ute har mine tanker! Håper at du har en kjempe fin jul Lovisen! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå