lillespire <3 Skrevet 20. desember 2011 #1 Skrevet 20. desember 2011 Jeg er i uke 31, å vært på nok en ul i dag, pga sv.skapdiabetes. Både nå å sist gang, så blir hodetmålet litt for lite, å overlegen som tar ul sier at babyen har et smalt/ovalt hode. Defror blir målingene fra tinning til tinning for lite.(-16%) Fra bakhodet til panne, så blir målene ok. (-6%) Noen av dere som har opplevd noe sånt? Hodet/hjerne er nøye undersøkt, å alt er på plass å ser helt ok ut. Men jeg blir litt bekymret likevel da....
brutussa Skrevet 20. desember 2011 #2 Skrevet 20. desember 2011 jeg har også sv.diabetes, og lille har hele tiden hatt bittelitt mindre hodemål enn normalt. vet ikke hvor mange prosent hit eller dit, men den har vært innenfor "normal-grafen" som kommer opp når de setter inn målene. men de har påpekt hver gang at hodemålet er bittelitt mindre i forhold til resten. først nå i forrige uke, uke 37, var hodemålet blitt normalt. eller, overlegen som tok ultralyden sa at lille har ligget litt under hele tiden, uten at det har vært unormalt, men at den nå hadde tatt igjen resten av kroppen, på en måte.
Skattimagen<3 Skrevet 20. desember 2011 #3 Skrevet 20. desember 2011 Hei!! Jeg var på UL i dag, den som er standard i uke 32.. Hun målte hodet og fikk ca 30 uker men når hun målte rundt fikk hun 32. Hun sa at hodet hans er litt avlangt/ovalt og jeg dåna nesten!! Tenkte jo vannhode eller andre ting som kunne være galt me hun smilte når hun så uttrykket mitt og sa det var heeeelt normalt og at dette så hun stadigvekk.. Var ikke noe jeg fikk bekymre meg over i det hele tatt! Så ta det med knusende ro, er normalt =)
lillespire <3 Skrevet 20. desember 2011 Forfatter #4 Skrevet 20. desember 2011 Godt å høre at det er flere som har bebiser med litt annen hodeform, uten at det er noe galt ) Blir jo engstelig av alt og ingenting i disse tider :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå