Gå til innhold

rota i slektsbøker, rare eller fine jentenavn?

Anbefalte innlegg

bladd bakover i slekta og funnet følgende jentenavn. Noen veldig spesielle, sære og noen fine, hva synes dere? Jeg vil gjerne bruke et slektsnavn på jenta i magen...

Amalia

Theodore (!!!)

Antonetta

Olene

Philippa

Remine

Thora

Fortsetter under...

Amalia er nydelig, Philippa også. Antonetta synes jeg blir litt too much. Olene har sjarm, men synes nok Oline er finere. Thora liker jeg ikke, og Remine har god klang, men ville heller godt for andre -ine navn som er enda flottere (Hermine, Tomine, Elomine, Evine, Nikoline, Josefine, Augustine, Albertine, Emmeline etc). Theodore er fransk guttenavn, så det hadde jeg unngått. Theodora er da mye bedre!

Jeg er veldig for oppkalling. :) Her er min rangering.

1. Olene - Kjempefint! Fineste på listen, tradisjonsrikt og koselig.

2. Thora - Veldig fint gammelt navn, med lange tradisjoner. Liker!

3. Amalia - Liker ikke a-ending på Amalie. amalie med e er fint!

4. Antonetta - Usikker, det kan bli litt for mye. Likevel er det litt fint. For meg er nok dette et mellomnavn som ikke brukes men som det er fint å ha som et "pyntenavn" som ikke brukes til vanlig.

5. Theodore - Veldig usikker. For meg er dette fortsatt Theodor. Det skiftet liksom ikke til jente på grunn av en e, merkelig nok. Jeg tenker på det med engelsk uttale og da blir det fortsatt Theodor. Liker bedre Theoline.

6. Remine - Grusomt navn. Regine er MYE finere. Dette ville jeg styrt unna.

7. Philippa - Synes det er harry.

Heia Olene og Thora! :)

takk for gode innspill! Av de navnene jeg ramset opp er nok Olene det jeg helst vil bruke. Dessverre er mannen ikke helt enig, så vi har noen diskusjoner foran oss.... Leter videre i slektsbøkene, kan jo hende det dukker opp flere alternativ:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...