Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #1 Skrevet 20. desember 2011 Har dere fått noen komplimenter som kom helt uventet på dere, eller som er litt spesielle? Synes det er så koselig å høre om, så del gjerne :-) Noen av de jeg husker best må være disse to: Jeg hadde med meg barna som den gang var 5 år, 3 år og 9-10 mnd til fysioterapeut. Typisk meg å booke time en dag det var planleggingsdag i barnehagen, så måtte ta dem med. Da jeg var ferdig var barna lei og utålmodige sultne som de var, og jeg veldig trøtt etter lang tid med mye nattevåk. Jeg satte meg på gulvet på venteværelset og prøvde etter beste evne å få alle de eldste til å gå på do, kle på seg osv uten at det skulle oppstå noen konflikter, samtidig som jeg kledde på minste. Jeg fikk ene barnet til å hente tøflene til minsten, andre til å hente jakken, meglet fortløpende mellom dem osv. En ganske normal hverdag for meg. Da vi var klar reiser en dame som hadde sittet på venteværelset seg opp og går mot meg. Hun var vel rundt 45 år, og så sier hun: "Du, jeg måtte bare si til deg at jeg er helt imponert over deg og måten du takler barna dine på. Så rolig og harmonisk enda så leie de er, og du fikk roet dem ned hele tiden." Så smiler hun, klapper meg på skulderen og går. Jeg ble helt paff, men også veldig glad. Man trenger å høre slik av og til. Den andre gangen var det en venninne som var på besøk. Vi hadde ikke kjent hverandre i mer enn noen måneder og holdt fortsatt på å bli kjent. Hun er av den typen som i hvertfall tilsynelatende bryr seg katten i utseende til både andre og seg selv. Vi satt og snakket om hvilken rolle vi hadde på ungdomsskolen, hvem at typene vi var. Etter at hun hadde snakket og spurte meg, så tenkte jeg meg litt om og svarte at jeg nok var en av outsiderne, og i hvertfall ikke blant de populære jentene. Da kommer det helt oppriktig med et nesten himmelfallent tonefall fra venninnen min: "Var ikke du? Oi, det var jeg sikker på, du er jo så utrolig nydelig!" Ble nesten litt utilpass og flau av kommentaren, men glad også.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #2 Skrevet 20. desember 2011 Fikk det når jeg jobba i matbutikk og det kom en kunde som helt ut av det blå sa: Hei, du vakre kassadame-prinsesse Hehe
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #3 Skrevet 20. desember 2011 Ja, det har jeg fått. En gang jeg husker godt er når jeg var høygravid og et vilt fremmed menneske kom bort fordi hun bare måtte kommentere hvor vakkert gravid jeg var. Og at jeg ikke kunne ha lagt på meg ett gram mer enn bare selve magen/babyen. Jeg hadde lagt på meg 14 kilo, og følte meg som en strandet hval. Svevde lenge etter den kommentaren. En annen jeg husker er en mannlig kollega av meg som kom med en kommentar. Han lurte på hvilken farge min mor hadde på øyene sine. Brune sa jeg, som meg. Din mor må ha vakre øyne, sa han..hehe.. Har også fått kommentarer fra en mannlig kollega av min mann. Han har flere ganger fortalt min mann at han syns jeg er så vakker, og at min mann er veldig heldig, og at min mann må ta godt vare på meg. Men det jeg har satt pris på mest er kommentarer på jobben jeg gjør. Kolleger som har sagt at jeg er så fin å jobbe med, så sikker i jobben jeg gjør og behagelig å forholde seg til. Og at jeg er utrolig dyktig i jobben min. Da blir jeg glad.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #4 Skrevet 20. desember 2011 Det var faktisk min tidligere arbeidsgiver som ga denne komplimenten. "Næmmen, jøss, Sandra, har du gått ned i vekt?". JEG syntes ikke det, men når jeg gikk på vekta senere på dagen var jeg jammen meg 7 kg lettere ) På ungdomskolen skled vi litt ut fra Naturfagen, og noen diskuterte hva GB står for. "Great Britain" mumler jeg mens jeg skribler i boka mi, og læreren hysjer på de andre elevene. "Great Britain? Hm. Ja, det er det jo. Vet du, du er ikke så dum som du ser ut" svarte læreren. Han unnskyldte etterpå og sa at det kom ut helt feil. Jeg lo bare, synes det var morsomt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå