Gå til innhold

Ang julestrømpe... får ungene den julaften eller 1.juledag..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er oppvokst med julestømpe, og fikk den om morgenen 1.juledag. Er det denne dagen som er vanlig? Eller er det den amerikanske skikken, og mest vanlig med julaften her?

Vi skal gi julestømpe til våre barn for første gang i år!

Skrevet

Tror det er vanlig med julaften på morgenen. Hvertfall det jeg og "alle andre" her er oppvokst med, og det er det mine barn får også

Skrevet

Min får det på lillejulaften. Det er fordi vi alltid reiser bort på julaften og da synes jeg de skal få kose seg med det hjemme før vi reiser.

Vet at det er mange som gir de på julaften, men vi er en rar familie...

Skrevet

Aldri hørt om noen som får den 1.juledag her på bjerget. Nissen kommer (naturlig nok) ikke to ganger, så han kommer hit natt til julaften og slipper fra seg julestrømper på dørklinkene, legger gavene under juletreet, og legger gave i fjøsen hvor vi har satt frem grøt. Grøtgave og julestrømpe er med på å gjøre julaften litt kortere for de som venter mest.

Skrevet

De får julaften slik jeg gjorde når jeg var liten. Faren deres fikk på 1.juledag men han er ikke norsk og de pakket opp gavene 1.juledag også

Skrevet

Hm..da har det nok sneket seg inn en ikke-norsk tradisjon i svigerfamilien min!:P Passer egentlig bra å få den 1.juledag i år, men ser jo den med hvorfor det er julaften som er "rett" dag... vi får se hvordan det blir!:)

HI

Skrevet

Rett dag er dagen det er riktig for dere :)

Skrevet

Vi har alltid fått den på julaften, også våre venner gjorde det.

Barna her får også julesokk på julaften morgen =D

Skrevet

Den norske tradisjonen er vel juleaftenmorgen...:-)

Skrevet

Når dem våkne på julaften henge strømpan klar med blad og snop ;)

Aldri hørt om 1.juledag, da e jo liksom "jula over" :P

Skrevet

1. Juledag er Julesokk dagen for land som feirer jul 1. Juledag, nissen kommer ned pipa på natta og fyller sokken + legger gaver under treet. Alle åpner gavene sine om morgenen og så spiser man en god middag på ettermiddagen. Nordmenn har gjort om denne tradisjonen for å passe inn i norsk juleaften, og at vi gir gaver på den dagen fremfor 1. Juledag :)

Mine barn får sokk på morgenen på juleaften for at det ikke blir for mye. De får kun sjokoladekalender for at det ikke skal bli så drastisk mange gaver, Hehe :)

Skrevet

Julaften. Den dagen er så lang med venting så da er det godt å ha fått en strømpe på morgenen ;)

Skrevet

I land hvor nissen kommer natt til 1.juledag og pakkene åpnes første juledag har de julestrømpe 1.juledag.

Her i norge reiser nissen rundt natt til julaften hele julaften, her får vi strømpe julaften morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...