Gå til innhold

EXPLOSIV!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I tre dager har jeg vært så kvalm og dårlig at jeg ikke har klart å gjøre annet enn å ligge på sofa og fortvilt klare å bryte i meg litt mat. (Har klart å spise en kvart hvetebolle siden i går ettermiddag)

Har nå brukt opp 2 egenmeldingsdager på jobb, så jeg dro til legen i dag for høre hva jeg kan gjøre og evt få sykemelding da det ikke passer seg å ekspidere kunder i halvsvima og brekke seg for en minste ting.

Men det jeg fikk slengt i trynet da jeg kom inn dit var at jeg såg ikke syk ut i det hele tatt så han ble ikke å gi meg noe sykemelding!

Spurte han om han virkelig mente at jeg skulle tvinge meg på jobb med så lavt blodtrykk at jeg er svimmel hele tiden, kvalm og vil spy for alt.

Ja, det mente han. Kvalme og lavt blodtrykk var HELT normalt i svangerskapets første trimester (daaaah... Sier du det du?! Idiot) så det ga ikke grunnlag for å gi ut sykemelding.

Spurte han da hva i faen (Jeg ble skikkelig forbannet) han mente jeg skulle gjøre da?! Nei det visste han ikke...

Er det mulig?! Er det ikke grunnlag nok til å få sykemelding når man er så dårlig at man ikke klare å ta klesvasken hjemme en gang?!

Har dere noen gang opplevd noe slikt?! I morgen er siste egenmeldingsdagen min, og hva gjør jeg på torsdag og fredag hvis jeg er like dårlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beste tips: Gå til en annen lege! Er jo som du sier uaktuelt å jobbe med kunder når du er så kvalm og må kaste opp for alt mulig!

Ellers har du vel ikke noe annet valg enn å møte på jobb, gi beskjed om hvordan formen er og at legen ikke vil gi deg sykemelding... Men altså alvorlig talt, er man så dårlig at man ikke kan gjøre jobben sin så skal man da ha sykemelding!

Skrevet

E det mulig??? Selv kunne jeg fått 100 % sykmelding hele svangerskapet dersom jeg hadde villet det, selv uten å være noe syk. Ikke at jeg gjør det altså, men det bør være lavere terskel for å sykmelde gravide enn under andre omstendigheter. Og selv om ikke graviditet er en sykdom, så kan da virkelig symptomene og plagene være reelle nok!

Nei, gå til en annen lege! Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...