Gå til innhold

Potte tett baby og ut å fly... Huff og huff, jeg gruer meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Junior (4,5mnd) er skikkelig forkjøla, så han nesten ikke klarer å ta puppen, men må stoppe mange ganger før det "renskes opp" såpass i systemet at han klarer å spise ordentlig.

Nå skal vi ut å fly på lillejulaften, altså om tre dager. Og det er jo så utrolig vondt å være tett når man skal fly! Jeg skal amme eller gi smokken når vi tar av og lander, det skal visst hjelpe...

Noen som har opplevd flytur med skikkelig forkjøla baby? Tar gjerne imot både gode og mindre gode historier, i tillegg til andre tips enn amming/smokk.

Han har vært forkjøla siden lørdag, så jeg har et håp om at han er bedre på fredag, men sist han var forkjøla varte og rakk det i to uker...

AAAAAAAAAAAAATSJO! fra en like forkjøla

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Saltvannsspray pleier å renske opp, men funker ikke for alle. Man kan gi otrivin for barn til babyer i "særskilte" tilfeller (sier barnelegen min). Jeg ville ikke nølt med å gi en dæsj otrivin i hvert nesebor i et engangstilfelle for å unngå trykksmerter ved flytur...

Skrevet

Heisan

Jeg har hørt at baby som er under 6 mnd ikke får dette trykket da de forsatt har den stenge-refleksen. Vet ikke om det stemmer-bør undersøkes.

Ellers anbefales ikke flyvende engang og fly ved sterk førkjølelse pga det kan skade luftveiene kronisk.Jeg ville snakket med legen.

Men ja viktig og holde luftveiene åpne.

Jeg har selv flydd i 3 dager med bihulebetennelse,og jeg overlevde,ikke godt men viste ikke om det faktisk.

Hilsen Flyvertinne

Skrevet

Det kan være både og med barn under 6 måneder, jeg ville sjekket dette med å fly og baby som har infeksjon i øvre luftveier. Det er ikke ok hverken for barn eller voksne å fly. ; (

Skrevet

Hei. Det er jo enda noen dager til dere skal fly, så sjansene er vel store for at minsten er på bedringens vei?

Jeg fløy med baby som var litt forkjølet og jeg trudde ikke man kunne amme mens man satt fastspent, så jeg hadde med en flaske vann i tillegg til nesedråper. tenkte at de må jo svelge for å trykkutjevne. Men det viste seg å være veldig enkelt å amme selv med sikkerhetssele på. Bare vent til de er ferdig med å takse, så hun/han ikke rekker å drikke/ suge ferdig før dere er i luften.

Lurt å amme/få de til å svelge forkjølet eller ikke.

Skrevet

Bruk nesespray (med virkestoff i) før dere tar av og etter. Det gjør jeg på meg selv for har problemer med ørene. Hvis ikke kan du risikere at babyen får bihulebetennelse akutt og det tror jeg ikke er noe godt. Denne nesesprayen skal maks brukes i 4 dgr. Vi gjorde det da gutten vår hadde væske på mellomøret. Ellers så bruker vi saltvannsdråper. Lykke til:-)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...