Therese ❤️ 3 ønsker å bli 4 ❤️ Skrevet 20. desember 2011 #1 Skrevet 20. desember 2011 Har hatt vondt i den ene tannen oppe til venstre i en ukes tid nå, men tenkte jeg skulle vente i håp om at det gikk over (noe det aldri gjør..) pga at jeg er gravid å da vil jeg helst ungå å ta røntgen... Men det ble bare verre og verre, så på lørdag måtte jeg oppsøke tannlegevakten. Der valgte tannlegen å ikke ta røntgen, men bare borre i tannen for å se hva han fant. Han begynnte å borre å fortalte at jeg hadde et ganske stort hull og at jeg måtte rotfylle.. Så da gjorde han det å jeg var overlykkelig over at jeg ikke hadde smerter etter det på lørdags kvelden. Men i går tok smertene seg opp igjen å jeg sov nesten ikke i natt.. Så da måtte jeg til min faste tannlege for å høre hva som var galt nå.. Han sa at han mistenkte at jeg har bihulebetennelse for på røntgenbildet så alt ut som det skulle gjøre med tanke på hva som var blitt gjort på lørdag.. Men han skulle nå være sikker på at alt var i orden med rotfyllingen først, så han tok opp den midlertidlige fyllingen å renset tannen igjen. Det var ikke vondt, untatt i den ene nervekanalen. Så han sa at det kunne være at tannlege jeg var til på lørdag ikke hadde renset godt nok ut i den kanalen, men han visste ikke helt sikkert om det var det sa han. Så jeg måtte kjenne etter i morgen om jeg var bedre for hvis ikke så måtte jeg ta kontakt med legen ang bihulebetennelse.. Så nå sikkert jeg her.. Jeg har mindre smerter, men jeg er fortsatt veldig øm i tannen enda.. Men det er jo også normalt når man har rotfyllt tenkter jeg.. Jeg vil helst unngå å ta antibiotika hvis jeg kan med tanke på babyen.. Så jeg lurer på om det er noen andre som har noe ærfaring med dette? Jeg har aldri hatt bihulebetennelse tidligere, men jeg leste om det på nettet å jeg synes ikke akkurat at de symptomene som sto der stemmte med mine, unntatt det med vondt i tennene da selfølgelig.. Dette ble et laaaaangt innlegg hehe. Jeg skylder på aaaaaalt for lite søvn pga tannpine i mange dager
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå