Gå til innhold

"rare" navnesammenstninger...... bare for morroskyld

Anbefalte innlegg

Mange dobbeltnavn får jeg nesten hakaslepp og tenker "å herregud"første gang jeg hører, men etter en stund så klinger det helt greit og jeg skjønner ikke hva jeg steila for. Så man venner seg til alt. Her er det snakk om navn der begge navnene brukes til daglig.

Noen av de navnene er:

Paul Kornelius

Odd Helge

Trym Felix

Josefine Nikoline

Har du noen dobbeltnavn som du syns var helt horrible sammensetninger første gang du hørte, men som du nå syns er helt greie....??? (morro og høre)

Fortsetter under...

Gjest Flora med nr 3 <3

Ove Egil... Blir liksom bråstopp etter Ove :)

Knut Arne... Ikke et navn jeg ville gitt en 2011 baby.

Michelle Josefine... Sukkersøtt... Og tungt!

Tov Martinius... Ja vet ikke jeg, klinger ikke bra i mine ører.

Så har jeg hørt om en som heter Lord Glenn!? Si det ikke er sant :/

Annonse

• 2 uker senere...

Annonse

mye rart ja..hehe.

Roy Harry -da vil du at ungen din skal bli kjeltring :P

Kåre Roy -------------------- / / -----------------------

Roger Tomas

Roy William

Kent Roger -Alt med Kent i er typisk "kjeltring navn" :P

Felix Cristoffer

Ernst Arne

..en mix av bekjente oppigjennom, og navn jeg har sett/hørt...

Der hvor jeg kommer fra er det "vanlig" med rare dobbeltnavn, spesielt på gutter; et lite knippe er: Kåre Trygve, Ingolf Cato, Håkon Jacob, Dag Inge, Isak Magnar... var de jeg kom på i farten. Noen av disse er menn litt oppi årene, men de fleste er på min alder (midten av 20 -årene) :)

• 6 år senere...
On 06/01/2012 at 7:42 PM, itb said:

Der hvor jeg kommer fra er det "vanlig" med rare dobbeltnavn, spesielt på gutter; et lite knippe er: Kåre Trygve, Ingolf Cato, Håkon Jacob, Dag Inge, Isak Magnar... var de jeg kom på i farten. Noen av disse er menn litt oppi årene, men de fleste er på min alder (midten av 20 -årene) :)

Haha, du kommer fra Karmøy! ingen andre steder ville man kalt noen Isak Magnar.

Anonymkode: f2b6f...c10

På 19.12.2011 den 23.34, Frøken Ubesluttsom skrev:

Mange dobbeltnavn får jeg nesten hakaslepp og tenker "å herregud"første gang jeg hører, men etter en stund så klinger det helt greit og jeg skjønner ikke hva jeg steila for. Så man venner seg til alt. Her er det snakk om navn der begge navnene brukes til daglig.

Noen av de navnene er:

Paul Kornelius

Odd Helge

Trym Felix

Josefine Nikoline

Har du noen dobbeltnavn som du syns var helt horrible sammensetninger første gang du hørte, men som du nå syns er helt greie....??? (morro og høre)

Har drevet litt med søk i gamle kirkebøker. Kom over navnet: Ella Bella Ester Margrethe 

Anonymkode: 2c794...cf0

Møtte en gang en jente som var døpt Tiffany Kimberly Michelle. 

Hun ble født på 90-tallet og mora var tenåring. Så hun hentet nok inspirasjon fra en amerikansk serie.  Familien var selvfølgelig like harry som man forestiller seg.

Anonymkode: f5d8f...1ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...