mamman&prinsessene Skrevet 19. desember 2011 #1 Skrevet 19. desember 2011 Datteren min på 10 måneder har de siste par ukene fått for seg at hun bare skal sove på magen. Jeg har prøvet å snu henne utallige ganger men det ender bare opp med suttring og at hun igjen ender på magen og sovner. Liker jo ikke dette, vil at hun skal sove på ryggen. Noen meninger? Råd? Ideer? eller tanker? :-)
Cerese Skrevet 19. desember 2011 #3 Skrevet 19. desember 2011 Hehe, joda kjenner igjen problemstillingen Min gutt på 6 mnd gjør det samme, har fått helt dilla på å sove på magen! Jeg mener å ha lest et sted at når de gjør det selv så er det ikke noe å tenke på, bare la de ligge på magen å kose seg. De er jo så store at de selv kan snu seg om de vil. Likevel snur jeg han selvfølgelig rundt om han ligger med ansiktet veldig ned i madrassen, og jeg hører at det ikke kan være så behagelig å puste nedi der! Men jeg har merket at han ligger mer urolig når han ligger på magen, han snur ofte på hodet sitt for å finne "godstillingen". Så jeg er ikke bekymret egentlig for vår del:) Kan jo skjønne at det er godt å legge seg litt annerledes når de først har blitt så mobile at det blir naturlig å skifte mer stilling, Han ligger ofte på siden også.
Gjest Mamma til 1 +spire <3 Skrevet 19. desember 2011 #4 Skrevet 19. desember 2011 Datteren min på snart 9mnd gjør akkurat det samme Så lenge hun klarer å snu seg rundt og hun gjør det selv så skal det ikke være farlig Jeg lar henne ligge på magen så lenge hun ikke ligger med nesen ned i madrassen.
røderoser Skrevet 20. desember 2011 #5 Skrevet 20. desember 2011 jenta mi på 3 mnd ligger stort sett på magen. jeg lar henne sovne inn på magen om kvelden, før eg snur henne etter en liten stund. på dagen lar eg henne sove på magen når hun ligger i senga for kvilen sin, da får hun sove ca en time, lar eg henne ligge på ryggen blir våkner hun etter 15-20 min. hun sover veldig urolig på rygg og siden, og vil helst ligge på magen. eg kikker alltid ofte etter hun når hun sover på magen, men får ikke sove på magen når vi legger oss. når hun først har sovnet for natta, sover hun på ryggen til hun skal ha mat igjen, og sover videre på rygg når hun klarer å snu seg selv, skal hun få lov tl å sove videre på magen
Billie Jean Skrevet 20. desember 2011 #6 Skrevet 20. desember 2011 Babyen på ti måneder klarer vel å snu seg tilbake til ryggen igjen, og da ville jeg latt han ligge på magen hvis han snudde seg dit selv hver gang han skulle sove. Min snart 5 mnd gamle baby sovner best når han ligger på siden, og da "ramler" han ned på rygg etter hvert som han beveger seg i søvne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå