Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #2 Skrevet 19. desember 2011 Alt frossent kjøtt bør tine langsomt i lav temperatur. Ellers har jeg ikke peiling på svineribbe, vi spiser ordentlig ribbe på julaften, og den er tørket så man slipper å fryse den
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #3 Skrevet 19. desember 2011 I kjøleskap. Og den skal også ligge i kjøleskap etter du har krydret den.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #4 Skrevet 19. desember 2011 I kjøleskap, eller annet kjølig sted. Men hvorfor i all verden er det noen som må være spydig? Svineribbe og fåreribbe - begge deler er god mat, begge deler er tradisjonsrike matretter. Den ene er ikke noe "bedre" enn den andre.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #5 Skrevet 19. desember 2011 Var humoristisk ment, derfor på slutten av setningen. Det var meningen å spøke med de vanvittig følelsesladde diskusjonene som kommer her om julemat hvert år, der folk blir hissige av at noen ikke liker riskrem eller bruker fløte i kålrabistappa osv. Men jeg burde jo visst at humor ikke går hjem hos enkelte, og holdt kjeft selvfølgelig...
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #6 Skrevet 19. desember 2011 ja,det reagerte jeg også på....er ikke nødvendig å være spydig, og så bestemt på hva som er best...smak og behag...og er vel flretallet som spiser ribbe, når alt kommer til alt...svineribbe asså... men sant som de skriver her, stå kaldt hele tiden, og ribba kan nok taes ut av frysa på torsdags morgen, og ligge i kjøleskap til fredagskvelden, krydre den da, og legge svoren ned i vann, og la ligge kaldt til steking på julaften :-))
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #7 Skrevet 19. desember 2011 Dett er meg fra 22:48: Jeg synes ikke du var spydig. Derfor kommenterte jeg det heller ikke.. men jeg kan gjøre det nå, fordi jeg lurer på hvordan ribbe du snakker om da jeg aldri har hørt om annen ribbe enn svineribbe :-D
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #8 Skrevet 19. desember 2011 Det som for mange er kjent som pinnekjøtt, kalles også fåreribbe.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #10 Skrevet 19. desember 2011 Vi spiser ribbe av får, men jeg kjenner også noen som tørker hjorteribbe og tilbereder som fåreribbe (pinneribbe eller pinnekjøtt er andre vanlige betegnelser). Jeg sier ribbe, fåreribbe, pinneribbe og pinnekjøtt om hverandre, alt etter hvem jeg snakker med. Her jeg bor er det opplagt at ribbe er fåreribbe, mener man svineribbe blir det spesifisert. Men en skal ikke langt før dette ikke er like selvfølgelig, så det er greit å spesifisere hvilken ribbe man snakker om.. Den andre 22:48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå