Gå til innhold

kan ikke stemme?

Anbefalte innlegg

Jeg var på ul den 16. des. Menstermin er den 18. mai, men ble satt tilbake 9 dager, så da ble ny termin 27. mai. Men saken er den at jeg testa 1-2 dager før forventa mens og testen var som dere sikkert skjønner positiv. Er det da mulig at jeg skull ha blitt gravid 9 dager senere enn forventet og at testen skulle vist positivt så tidlig? Høres ikke logisk ut for meg, men.... Hva mener dere? Må bare tilføye at med storebror var det mens-termin som stemte best. Hadde ul-termin 24. mai, mens-termin 20.mai og han kom 19.mai.... :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143892820-kan-ikke-stemme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen min sa at så lenge jeg hadde regelmessig mens og var sikker på siste mens så var vår "egen termin" i 99% av tilfellene riktig. Med første barnet vårt ble jeg flyttet 10 dager tilbake:( Men barnet kom 1 dag etter min termin eller 6 timer etter midnatt den dagen og 9 dager før ultralydtermin. Er vel ikke ofte vi føder før termin på første barnet..

• 2 uker senere...

Takk for svar!

Ja, de vokser i rykk og napp, så det kan være store forskjeller ved uke 18 selv om de antatt skal være mest jevnstore da :)

Men det er akkurat dette med igangsetting som bekymrer meg da. For jeg er rimelig sikker på at hun ikke er unnfanget så sent i syklusen som jm på ul skulle ha det til ;) Så som du sier, i værste fall risikerer jeg å må gå over menstermin med 17 dager før sykehuset gjør noe. Det er ganske mye.... Men får håpe hun er som storebroren og kommer før både menstermin og ul-termin ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...