Mammahjertet <3 Skrevet 19. desember 2011 #1 Skrevet 19. desember 2011 Lillesnuppa hjemme har hostet nesten konstant siden gradestokken begynte å gå nedover mot null. Det er myye sykdom i barnehagen, men jeg mistenker at hun kanskje har infeksjonsutløst astma. Er det andre som har små med dette problemet? Hvordan merket dere det og hva har dere gjort for å bedre problemet? Hvis hun ikke blir bedre innen en måneds tid ville legen gi henne Flutide(eller hva det nå het), Foreløpig har hun bare fått Bricanyl og Efedrin. Efedrin funka faktisk på hosten hennes, men jeg har ikke turt å bruke det mer siden en lege ba meg kaste den siden hun er under to år. Hun virker ikke noe plagsomt tett i pusten egentlig, Ikke noe piping. Og humøret og farta hennes er på topp. Men jeg hører det er slim i lungene, og da spesielt om morgenen.
Ella <3skatten min<3 Skrevet 19. desember 2011 #2 Skrevet 19. desember 2011 Vesla mi har fått diagnosen småbarnsastma (hun er nå 11,5mnd, fikk diagnosen når hun var 4-5mnd gammel). På så små så går legen ut ifra symptomer. Vesla vår hadde hoste om natten, og ved anstrengelser (når hun gråt, ved fysiske anstrengelser osv). Hun får flutide fast morgen og kveld, og ventolin ved behov. Nå som minusgradene har kommet, så har vi mått øke dosene med ventolin, og hun får det opptil 4-5 ganger pr døgn alt ettersom hvor stort behovet er. Hører mye surkling/piping og hun hoster en del. Om sommere så bruker vi nesten ikke medisiner til henne. Men hun ser ikke ut til å være plaget av denne "tettheten" i brystet og hosten, det er full fart, leking og krabbing fra morgen til kveld Hoster vesla di om natta`? natthoste skal vist være et klassisk symptom på barneastma.
*Lissi* Skrevet 19. desember 2011 #3 Skrevet 19. desember 2011 Vesla har småbarnsastma. Søskenene på 3 og 5 år har det også, så kjente fort igjen symptomenene. Var konstant forkjølet da hun var baby. Hadde RS-virus da hun var litt over 4 mnd. Og da tok jeg kontakt med barnelegen vår etterpå. Fikk medisin forebyggende. Broren på 5 år har heldigvis vokst det av seg, og søsteren er på god vei hun også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå