Gå til innhold

Sviskesaft mot treg mage - hvor tidlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig kan vi begynne å gi litt sviskesaft mot treg mage? Jeg har en på fire dager som sliter med magen sin. Blander malt i melka, men kanskje sviske hadde funka også? Og kan det blandes i melka, eller skal en isåfall gi han en liten sup på flaske?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye malt blander du i? Du kan ta en god ts pr 100ml

Skrevet

Ville ikke begynt med sviskesaft før 4 mnd! Jeg ville ringt HS og bedt om råd der, evt fyrt på med mer malt

Skrevet

For mye malt kan ha motsatt effekt og gi luft i magen.. Vi har bare pittelitt på tuppen av en tskje opp i vannet så du såvidt ser at det blir farge på det.

Fikk beskjed av hs om å bruke maks en spiseskje tilsammen i løpet av dag. Vi bruker på langt nær så mye.

Ang sviskesaft bør du vente lengst mulig mot 4 mnd.

Skrevet

Ville forsøkt et annet merke mme før sviskesaft.

Skrevet

Sviksesaft kan gis fra de er nyfødte.. jenta mi hadde problemer med treg mage pga jerntilskudd, og fikk råd fra nyfødt avdelingen på sus at vi kunne gi henne sviske saft. Da var hun fire uker. Lag den selv, legg svisker i vann, la dem ligge et par timer, og gi henne det på flaske. Mye mer effektivt enn malt her ivertfall :-)

Skrevet

Jeg bruker en t-skje på omtrent 200 ml. Av og til litt mer eller mindre melk. Burde jeg prøve med mer malt? Melken får farge av den ene t-skjeen med malt, men det er kanskje ikke nok?

Skrevet

Mini begynte å få vondt i magen allerede på sykehuset. Der brukte de nan. Siden vi kom hjem har vi brukt hipp. Jeg synes han plages mindre med magen nå etter vi gikk over til hipp, men det er litt rykk og napp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...