Gå til innhold

er det noen som har klart å slutte å røyke UTEN å gå opp i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"trenger" solskinnshistorier:pSkal slutte,men er redd for vektøkning:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada.Men jeg har også klart å gå opp i vekt uten å slutte å røyke.

Skrevet

hehe,det har jammen jeg også-men er redd røykeslutt skal hive med enda flere kg:p

Skrevet

nei, jeg kan ikke si det....jeg sliter med + 18 kilo....og hadde jeg vist dette så hadde jeg aldri slutta, dette er det ikke verdt, men nå etter 1 år, vil jeg ikke begynne igjen heller....så lurer på om ikke jeg må gjøre noe lurt etter nyttår, trene hver dag og sånn.....og ikke sånn halvhjerta som nå føre jul....

Skrevet

Jeg har vært røykfri i tre uker, og skjønner godt at man legger på seg! Gjør jo ikke annet enn å dytte ting i munnen :( Men det MÅ da være mulig å bremse det?? Blir iallfall å begynne det nye året med trening, og bytte ut snopet med grønnsaker, vet jeg :o

Skrevet

Naboen min begynte å slanke seg samtidig som hun sluttet å røyke hun..

Hver kveld gikk hun tur i en time etter at ungene var i seng, samtidig begynte hun spise sunt til faste måltider og kuttet ut småspising.

Ble røykfri og 15 kilo lettere hun, kunne se tydelig forskjell på hud, hår og glans i øynene. Hun ble kjempefin.

Skrevet

Jeg sluttet ca når jeg fant ut at jeg var gravid, gikk helt fint det. var på det meste 20 kilo tyngre enn normalen (tror jeg), men det meste gikk under fødsel/vann i kroppen/amming, så jeg sitter igjen med samme vekta som før jeg ble gravid/sluttet å røyke ;-)

Skrevet

å,så flink hun var...jeg skal også det etter jul, men nå føre, gidder jeg ikke å prøve engang...hehe....

hilsen meg som har fått + 18 kilo.

og etter nyttår skal jeg gjøre meg til kjenne her inne....

Skrevet

Jeg gikk ned i vekt. Man går ikke opp i vekt av røykeslutten isolert, men av at man gjerne putter mer i munnen. Er du litt fokusert, er det ikke noe problem :)

Skrevet

Vanskelig å si siden jeg slutta når jeg ble gravid:)

Skrevet

Ja, ikke noe problem! :D

Bare vær veldig bevvist på det at røyking øker forbrenningen, altså ved røkeslutt vil forbrenningen gå litt ned...

Jeg økte treningen litt (trente normalt sett 2ggr i uka, bare økte styrken litt), var obs på matinntak. Vær obs på antall kallorier du får i deg daglig i en periode.

Spis klementiner og gullerøtter, selv om det ikke er det du har lyst på. Gå deg en tur, isteden for å sitte forran tven når du får lyst på røyk.

Gikk ikke opp et gram.

Var så dum at jeg begynte å snuse noe senere, måtte slutte over natten når jeg fant ut at jeg var gravid... Gjorde det samme da, men kunne ikke trene pga komplikasjoner (hjelp, ligge på sofaen og bli feit var tanken :P) Men alt det kreves er å ikke øke kallori inntaket, for man spiser ikke for to. Nå har jeg gått opp 6kg og er 6mnd gravid, og gutten i magen er tom litt over vekstsnittet... ;)

Så det går ann! ;)

Skrevet

Jeg la ikke på meg et gram da jeg sluttet å røyke. Jeg begynte å trene ca 1mnd før jeg sluttet. Trener ca 3-4 ganger i uken. Jeg begynte også å drikke spirulina og chorella. Jeg er også veldig bevist på hva jeg spiser og drikker. Så det går ann, men det krever litt. Det så er posetivt med at du fokuserer på trenning og mat når du slutter å røyke er at det er lettere å slutte. Siden du bruker energien på mat og trenning enn å tenke på røyk. Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...