Gå til innhold

Noen som har hatt barn m urinveisinfeksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer veldig på om mini på 6mnd kan ha urinveisinfeksjon. Det lukter så mye mer enn vanlig av tissebleiene. Lukter egentlig bare veldig konsentret urin.Men har ikke feber i det hele tatt. , men er litt mer sutrete enn vanlig synes jeg. Noen som har erfaring m dette. Er det litt lite å gå til lege med?

Vil hu evt få antibiotika når ikke feber? Litt vanskelig å få tqtt urinprøve også vil jeg tro... Takknemmelig for svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest MammaentilMia
Skrevet

Kom deg til legen! Babyen vår sutra ikke og hadde ingen symptomer før hun fikk 40 i feber og måtte legges inn og det hadde utvikla seg til nyrebekkenbetennelse. Legene og vi trodde også det bare var UVI først.

Nå har ho veneflon på hodet og vi må på sykehuset hver dag resten av uka for å få antibiotika intravenøst

Skrevet

Storebror her hadde UVI når han var rundt 6 mnd gammel. Hadde heller ingen symptomer, annet enn at jeg også synes det luktet veldig vondt av tissebleiene hans. Vi dro på apoteket, kjøpte sånn pose til å sette på tissen (samme for gutt og jente) og dro til legen med de få dyrebare dråpene vi fikk samlet opp! Jammen hadde han ikke UVI gitt. Fikk antibiotika. selv om han aldri hadde feber eller var spesielt utilpass.

Så jeg holder med hun over her, dra til legen :-)

Skrevet

Da skal jeg prøve å få tak i en sånn pose til urinprøve og bestille time hos lege. Takk for råd!

Skrevet

Tror nesten ikke du trenger legetime. Sektretærene sjekker jo urinprøven, så kan de sikkert bare ringe inn til legen og få han til å skrive en resept om det skulle være UVI :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...