Collet :) Skrevet 19. desember 2011 #1 Skrevet 19. desember 2011 Hei! Jeg som aldri har hatt problemer med hår eller hodebunn har nå fått sensitiv hodebunn, og det klør og kan svi av enkelte produkter.. Små kviser/blemmer har jeg også til tider, og jeg må få meg en god sjampo og balsam tilpasset sensitiv hårbunn. Har noen av dere noen gode tips?!
TøffiTrynet☠ Skrevet 19. desember 2011 #2 Skrevet 19. desember 2011 Har delvis det samme problemet selv, og for meg så fungerer faktisk Head and Shoulders Sensitive Scalp aller best.
Fire småtroll Skrevet 19. desember 2011 #3 Skrevet 19. desember 2011 Jeg bruker Vichy fra apoteket, deres sjampo og balsam er tilpasset sensitiv hodebunn som klør og lages for fett og tørt hår. Koster ca 100 kr flaska og er drøy i bruk, jeg er veldig fornøyd med de. Om jeg har glemt å gå på apoteket og trenger en sjampo fra matbutikken i en fei kjøper jeg Head & shoulders sensitiv, men den fungerer ikke i lengden på håret mitt, det blir helt uregjerlig (tror det er mye silikon i den som legger seg på hårstråene, men er ikke sikker på det).
bondeknøl Skrevet 19. desember 2011 #4 Skrevet 19. desember 2011 Jeg bestiller hårprodukter på blush.no! Der kan du søke på produkter for sensitiv hodebunn osv. Ordentlige frisørprodukter til en fornuftig pris!
mammatetogansketette:)) Skrevet 19. desember 2011 #5 Skrevet 19. desember 2011 Har tørr hodebunn, tørre partier som delvis flasser og delvis blir sånne "kviser" som jeg ikke klarer å la være- som dermed gjør at noen shampoer svir.... Spurte først på en frisørsalong, kjøpte en rådyr shampo, ble ikke fornøyd med den- heller ei prisen (!) så spurte på et apotek, har brukt en type ganske lenge- husker ikke navnet- er fri nå da- må kjøpe før jul kjenner jeg.... er en hvit flaske med rød skrift/ topp.... står at den er til tørr hodebunn... vel, lite til hjelp da- men spør på apoteket du ))
bondeknøl Skrevet 19. desember 2011 #6 Skrevet 19. desember 2011 Fungoral eller noe? en rosa sjampo? Den brukte jeg også, for noen år siden.. men syns det at det lukta så vondt av hodebunnen min jeg.. denne er nøye utprøvd av meg og besteforeldrene mine hjelper oss hvertfall! https://www.blush.no/p-4680-head-remedy-dandruff-shampoo-750ml.aspx
*Zena* Skrevet 20. desember 2011 #7 Skrevet 20. desember 2011 Sånn har jeg det også! Frisøren min sa at det er veldig viktig å ikke bruke produkter beregnet på flass når man har tørr hodebunn. For da kan problemet bli værre. Jeg fikk anbefalt en shampoo fra Redken, husker ikke hva den heter i farten, men noe med Sensitive scalp eller noe. Kjempebra!!!! Etter kun 2 vask er jeg kvitt kløen, jippi )
Gjest blåklokkevalsen Skrevet 23. desember 2011 #8 Skrevet 23. desember 2011 Jeg bruker kerastase sin shampo for sensitiv hodebunn, er den beste jeg har prøvd, og jeg har prøvd en del merker, både fra apotek og frisør.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2011 #9 Skrevet 26. desember 2011 Redken sin fungerer supert:) Dyr men drøy i bruk da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå