Gå til innhold

Du som har NESPRESSO MASKIN: fornøyd eller ikke? Erfaring? Hvilket tilbehør kjøper man? U/T

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har Nespresso Citiz & Milk og er veldig fornøyd. Sitter faktisk og drikker en latte akkurat nå. Vi har hatt mange kaffemaskiner, men var liksom ikke helt fornøyd med noen. Så prøvde vi Nespresso sine og synest de lagde veldig god kaffe. Både vanlig svart kaffe og kaffedrikker med melk.

På butikken der vi kjøpte kaffemaskina fikk vi masse informasjon (Kitch´n). Vi vurderte å kjøpe en helautomatisk. De kostet mye mer enn den vi endte opp med, og på butikken sa de at de helautomatiske er ok, men de anbefalte den med melkeskummer ved siden av fordi at man da kan besteme mengden melk eller skum selv og renholdet er enklere visstnok. De sa at man får det samme resultatet med den billigste og dyreste varianten.

Med melkeskummeren følger det med to visper (eller hva jeg skal kalle de), den ene lager melkeskum, og den andre steamer melken. Man putter den vispen man vil ha oppi skummeren, fylle på ønsket mengde melk og trykker på knappen, så er den ferdig etter ca ett minutt.

Kaffekapslene bestiller vi fra nespresso.com og de leverer veldig raskt. Førse månedene prøvde vi de fleste sorter kaffe, men etter hvert har vi funnet ca 5 favoritter. Min kjære drikker helst svart kaffe mens jeg elsker latte og mocca en gang i blant. Melkeskummeren er også flott å bruke til å lage kakao. Da steamer man melk og heller i et glass med sjokoladesaus eller sjokoladeessens og rører rundt. Man kan også røre ut sjokoladepulver eller saus i melka før den blir steama, men synes det enkleste er å kun ha melk i skummeren.

Så vi elsker nespressomaskina vår, og anbefaler den på det sterkeste..Men jeg har ikke erfaring med alle maskinmerkene på markedet så det lureste er å teste de på butikkene dersom dere er usikre.

Håper dete var til hjelp for dere:)

Skrevet

Har hatt nespresso maskin, og er enig med alt hun over sier, men kaffen er ganske dyr synes jeg, så ta en titt på kapselprisene før du kjøper å se om du kan leve med de =)

Skrevet

Jeg har også nespresso. Kun espresso da jeg ikke er glad i melk i kaffen jeg elsker min maskin. Ja kapslene er dyre men det er jo ikke det jeg serverer når jeg har mange gjester og litt luksus kan jeg som ikke røyker unne meg.!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...