Gå til innhold

Hemorider! Arg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som har det? Har ikke hatt det før, men de er kommet de par siste ukene. 35 fullgåtte uker imrg. Går de tilbake etter fødselen? Ikke noe behagelig å gå på do!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

me too. og dette gjør vondt..

Skrevet

Jeg har et lite tips, som hjalp veldig for meg...

Begynte å få det for flere uker siden...Men startet å smøre i rompa med hvetekimolje (kjøpes på apoteket, og kan brukes mot strekkmerker også)

Smurte rundt åpningen, og inni også..

Det førte til at det ble glatt og mykt, og presset når man satt på do ikke ble likt.

Nå har jeg ingen plager. Mener bestemt at det hjalp for meg :)

Skrevet

Takk for tipset, TerminJulaften! Du kan jo få den fineste julegaven av oss alle:-) Noen som vet om svangerskapshemorider går tilbake etter fødselen?

Skrevet

Mine gikk aldri tilbake igjen, og det er over fire år siden forrige sv.skap.

Jeg fikk beskjed av jordmor om å forsøke så godt jeg kunne å unngå forstoppelse i dette svangerskapet, da dette kunne gjøre det enda værre.

Gjest Hippoღ
Skrevet

oi, har du de enda? :( Huff!!

Jeg er veldig plaget med forstoppelse, så ikke rart jeg har fått.

Skrevet

Ja, har de enda, MEN de er ikke like plagsomme hele tiden, heldigvis!!

Pass på spesiellt nå, å få i deg fiber, frukt og rikelig med væske.

Jeg fikk en skikkelig forstoppelse for tre uker siden, og da ble det helt krise her. Fikk veldig, vondt.

Kjøpte culturamelk, spiste masse frukt og grønnsaker, drakk mye vann og til og med litt svisker, selv om jeg ikke liker det. Dette bedret magen, og jeg har vært kjempeforsiktig nå i etterkant.

Jeg tok også miniklyster, som jordmor anbefalte, og dette hjalp noe.....men lurt å ta FØR det blir helt, helt tett!

Jeg har et søsken som også ble plaget med dette etter graviditet/ fødsel, og etter 5-6 år fikk hun operert dem bort. Dette var visstnok ikke helt verdt det, da det var veldig smertefullt i lang tid etterpå.

Vet også at noen faktisk får botox mot det, dersom de er veldig plaget.

Skrevet

Forferdelig frustrerende. Jeg var veldig plaget med hemoroider på slutten av svangerskapet, og håpte at de skulle forsvinne etter at gutten kom med keisersnitt 1.desember. Men det er pyton fremdeles. Synes kanskje kløen er det verste. Pluss at jeg nesten får kramper når jeg må på do. Regner med at det roer seg ned etterhvert, men jeg trr ikke at de forsvinner helt. Jeg fikk første gang etter forrige svangerskap for snart 9 år siden.

Jeg skal faktisk operere dem bort om et par måneder. Nå finnes det helt andre måter å kvitte seg med hemoroider på enn tidligere. Nå kan de gå inn ultralydveiledet og "stenge av" tilførselen til de blodårene som skaper hemoroidene slik at de ikke hovner opp til slike knuter lenger. Før festet de bare en gummistrikk på hemoroiden og ventet til den falt av... Fremdeles noen som gjør dette da!

Ulempen med det hele er at de selvsagt kan vende tilbake...

Dersom du vil døyve det verste ubhaget, kan du bruke en salve som heter Sheriproct på apoteket. Den er både lindrende og kan hjelpe til at blodårene trekker seg sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...