Gå til innhold

Duphalac(laktulose)..noen som har tatt det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok første dose i gårkveld. Var helt stinn/sprengt i magen fordi jeg ikke har fått gått på do siden dagen før. Jeg kom meg på do etterpå faktisk, men vet ikke helt om jeg hadde gjort det uansett om jeg hadde tatt medisinen da...for så fort virkning vet jeg ikke akkurat om den har :)

Men: det står vedlikeholdsdose...skal man ta den mange dager da? Bør man ta bare et par/tre dager før man slutter og ser om det blir bedring? Skjønte ikke helt det som sto på pakningen..dvs litt usikker på hvor lenge man skal/bør ta det.. liker ikke å ta for mye av noe jeg er usikker på..

Er i uke 30+3 no.

Skrevet

Hei!

Jeg har brukt litt duphalac innimellom, men kun dersom jeg har følt meg skikkelig forstoppet. Da har jeg kun tatt en sånn vanlig dose, og ikke fulgt opp med noe mer etterpå. Har ikke plagdes med forstoppelse over tid, så for meg har det funket bra med sånne engangsdoser.

Det funker kjapt på min mage - det kommer gjerne ila et par timer etter jeg har tatt middelet.

Skrevet

Ok da var det kanskje virkning allerede i gårkveld da. Jeg har ikke forstoppelse..men veeeldig treg avføring. Sånn ca annenhver dag..og da blir jeg veeeldig stinn/oppblåst på slutten.. Legen som anbefalte meg å ta det. Han mente det kunne være med å forverre menssmertene jeg sliter med og kvalmen jeg slet med nå før helga.

Får ta en dose i kveld og så se an litt. Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...