Mamma-I Skrevet 19. desember 2011 #1 Skrevet 19. desember 2011 Hei Jeg skal føde i Fredrikstad (termin 12.01). Lurer veldig på hvilken avdeling jeg skal ha som førstevalg. Noen som har erfaringer? Har rommene god stol å sitte i for amming?
20des11 Skrevet 19. desember 2011 #2 Skrevet 19. desember 2011 Det lurer jeg på også. Har termin i morgen og tenker å ønske meg til B7.
Vanndamen Skrevet 19. desember 2011 #3 Skrevet 19. desember 2011 Jeg har hørt at de skal stenge B7 i jula. Det er mitt førstevalg. Men dersom fødselen starter den tiden, blir det nok B2 for meg. (Har ikke egen erfaring med noen av avdelingene).
20des11 Skrevet 19. desember 2011 #4 Skrevet 19. desember 2011 Hvordan formidler sykehuset denne informasjonen til sine fødende? Synes i grunnen det har vært veldig dårlig informasjon om selve fødetilbudet derfra, og skulle gjerne visst om B7 var stengt eller ikke før riene starter.
JuneRR Skrevet 19. desember 2011 #5 Skrevet 19. desember 2011 Jeg har født i Fredrikstad før. Hadde bestemt meg for B7, men ble flyttet ned pga epidural, noe de ikke gjør på B7. Jeg var veldig fornøyd med alt egentlig! Ring 08600, da kommer du til SØF, og de har sikkert info ang fødeavdelingene i jula
Lilletrille91+ønske om søsken Skrevet 19. desember 2011 #6 Skrevet 19. desember 2011 Hei Jeg sniker innom å svarer siden jeg fødte på B3 5.desember. Kan ikke skryte av noen god stol å amme i i allefall. De la han til brystet mitt mens jeg lå i senga og jeg måtte selv spørre etter om de kunne legge han til mens jeg satt, slik at jeg fikk det til riktig. Siden dama som la han til for meg første gang for å vise la han feil. Var så sår så jeg trodde jeg skulle dø hver gang jeg amma. Ellers var vi VELDIG overlatt til oss selv. Etter fødsel ble jeg vist til nytt rom, fikk et par brødskiver hver (barnefar, som forøvrig ikke fikk noe seng før han gikk å spurte etter det for andre gang, da måtte han selv hente en å trille inn på rommet),så var det kvelden. Da så vi ikke noe mer til de. Vi visste jo ingenting om hvor det var bleier eller noe. Greit det ikke var vanskelig å finne. men trodde faktisk de skulle sagt i fra og informert litt. Ikke før ettermiddagsskiftet neste dag fikk jeg informasjon om legesjekker,stell, hjemreisesamtale osv. Så jeg følte helt ærlig jeg egentlig kunne vært hjemme. for jeg snakka sjelden med noen i hvite klær uansett :/ hehe
JuneRR Skrevet 19. desember 2011 #7 Skrevet 19. desember 2011 Huff da, det hørtes jo ikke noe særlig ut! Babyen ble lagt rett opp på brystet mitt da hun kom ut. Jeg ble relativt kjapt trillet på et annet rom, hvor det var dobbelseng til meg og samboeren min. Dette rommet disponerte vi begge to som vi ønsket. Han sov der om natten sammen med meg og babyen. Vi ble vist bleier, bind, truser osv. Ble også vist hvordan vi skulle bade babyen, i forhold til holdetak og temperatur. Jeg, som mange andre, fikk skikkelig brystspreng den tredje dagen, og da fikk jeg hjelp av en jordmord som visstnok var ekspert på amming. Hun hjalp meg å klemme og ordne slik at presset ble bedre, og fant frem ull som hun la på og surret rundt overkroppen. De som jobbet der tilbudte seg også flere ganger å ta babyen inn på pauserommet sitt (flere andre babyer der også) sånn at jeg kunne få sove et par timer. Så jeg ser at forskjellene på erfaringene er ganske store. Du kan jo vurdere å skrive et lite ønskebrev, om du har spesielle ønsker?
Gullungen <3 Skrevet 19. desember 2011 #8 Skrevet 19. desember 2011 Hei! Sniker litt innom her jeg. Fødte på B3 i Fredrikstad i januar og er strålende fornøyd! De vartet oss opp og passet kjempegodt på far og baby mens mor kom seg etter operasjon. Ble ivaretatt helt fantastisk. De hjalp godt til med amming og kom med en gang om vi dro i snora. B3 er jo spesialenheten så de skal jo være ekstra påpasselige der. Noe jeg absolutt syns de var. Masse lykke til med forestående fødsel
pinky82 Skrevet 19. desember 2011 #9 Skrevet 19. desember 2011 Hei Gullungen, håper du kan svare meg på noe. Jeg må føde på spesialavdelingen (B3??) og hvordan er det med enerom, og hvordan er det med at faren kan få sove der???? Jeg sliter med noe angst så vil helst være alene og med mannen. Noen andre kanskje som vet det fra Fredrikstad?? Og har de lystgass der ennå?
Gullungen <3 Skrevet 20. desember 2011 #10 Skrevet 20. desember 2011 Hei! Jeg fikk ikke tilbud om lystgass, men jeg fikk epidural. Hadde holdt på i mange timer så de ville prøve det for å få fortgang og skal si det hjalp!! Mannen fikk være der i sammen med meg, vi hadde enerom hele tiden. Var der tilsammen 5 netter og han var ved min side 24-7. Han måtte betale 200 kr pr natt han sov der utenom natten da gullungen kom. Den var gratis. Han var alene med henne første natten og fikk masse hjelp og avlastning fra fantastiske ansatte. På alle de dagene så møtte jeg kun hyggelige mennesker. Fikk også tilsendt et par ullsokker til gullet noen dager etter at vi kom hjem for de hadde glemt å gi meg dem før vi dro. Kjempekoselig. Masse lykke til.
pinky82 Skrevet 20. desember 2011 #11 Skrevet 20. desember 2011 Tusen takk for svar! Ble litt roligere nå Er vel kanskje litt avhening av mannen min, men trenger støtten hans for jeg er livredd sykehus. De som jobber nede på poliklinikken er kjempe koslige så har håpet at de er like koslige og tålmodige med pinglete mammaer too be opp og. Prøver å ikke være så pinglete men ikke like lett alltid
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #12 Skrevet 8. januar 2012 B7 er bare en drøm:) Fødte der første gang og vil føde der nå og (derfor var det greit egentlig at det ikke klaffet før nå, har termin i sept. På sommeren er de jo stengt på den avd) har hørt delte meninger om de andre avd, men de som jobber på B7 er jeg sikker på at har engler under klærne:) Og forskjellen på rommene der og på B2 og B3 er stor. Her får vi en stor dobbeltseng, til alle 3. På natta tilbyr de seg å trille babyen ut litt så vi får sovet og de viser alt fra A til å. De maser ikke om amming og flyr ikke inn på rommet hele tida. Som jeg gleder meg til å komme dit igjen:) Håper på samme jordmor:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå