Gå til innhold

Dårlig med søvn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille gutt på snart 4 mnd har vært så flink og sovet til 5 om natta i flere mnd. Men den siste mnd har han beg å våkne i 24 tiden som han gjorde når han var baby og våkner flere ganger.

Vi har allltid gitt flaske på kvelden slik at han sover mye bedre.

Nå har vi tom beg på nan 2 og gir 210ml.

Han er riktig nok litt tynn og har fått beskjed om å fete han opp.

Nå er han riktignok litt tett i nesa. Tips mottas ned takk!

Så lurer jeg på om han kanskje har litt mageknip.

Så har han i tillegg beg å bæsje opptil flere ganger per dag.

Har dette noe med nan å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også en gutt på 4 mnd og jeg elsker det når han sover til kl 5. Likevel er ikke det noe jeg kan forvente når han er så liten. Babyer ( jeg syns man fremdeles er baby når man er 4 mnd) har perioder hvor de sover dårligere. Og i perioder trenger de mer mat også om natten. Min gutt får fremdeles 2 måltider om natta og ligger likevel litt under på vektkurven.

Har akkurat hatt en lang tid hvor han spiste hver tredje time på natten. Det trengte han nok en periode og det vil nok variere litt.

Når det gjelder atgutten din våkner oftere på natten syns jeg at du ikke skal tenke så mye på det. Det vil nok endre seg igjen, men hvis han er tynn ville jeg nok prøvd med mer mat på natten. Kanskje han trenger oftere mat.

Jeg har ikke så mye erfaring med NAN da han bare får det av og til, men da spiser han ca 160 ml og han er et par uker eldre enn din. Kanskje gi litt mindre på kvelden og heller mer på natten hvis han trenger mer mat? Da er det mindre risiko for mageknip. Nan ligger jo ganske tungt i magen.

Har ikke bedre råd enn det...,

Lykke til.

Skrevet

......foresten, en ting til...

Når han nå blir 4 mnd kan han jo begynne med grøt på kvelden. Tror det er bedre enn å gi mer NAN..

Skrevet

Enig. Høres ut som om han er sulten.

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Sulten og/eller tenner på gang, spesielt pga økende antall bæsjebleier i kombinasjon med dårligere søvn.

Skrevet

Akkurat det samme skjedde her ved 3 mnd alderen, nå er han straks 5 mnd og vi har ikke hatt noen forbedring enda:( Men han har nesten fått to tenner nå, så regner med det er årsaken. Har også begynt å bæsje flere ganger daglig og midt på natten (kjempegøy!). Han spiser allerede 2 måltider med grøt, men våkner likevel med 1-2t mellomrom. Har desverre ingen magiske råd som løser situasjonen, men vi er flere i samme båt!

Kan jo være at han er sulten, så det er jo verdt et forsøk å gi grøt :)

Håper det ordner seg! :)

Skrevet

Takk for svar:0)

Har prøvd litt med smakebiter av banan, faller ikke helt i smak enda. Sikkert konsistensen som er litt rar i begynnelsen.

Har kjøpt inn risgrøt fra helsekost og tenkte å prøve det. Skal jeg da blande det ut som en grøt eller som drikke grøt på flaske?

Skrevet

Hei. Jeg begynte å gi Casper grøt når han var tre og en halv måned. Han fikk da ris grøt og maisgrøt . Laget små smaks porsjoner som det stod på pakken. Gav han med skje så han skulle bli vandt til det. I løpet av noen uker spiste han i underkant av en porsjon:). Lykke til klem fra meg.

Skrevet

Du kan velge selv hvordan du vil lage grøten :) vi begynte med å ha litt grøtpulver i mme på flaska. Etter en stund prøvde vi med skje, og siden det gikk fint fortsatte vi med det :)

Leste nettopp i en babymatbok på bokhandelen, og der var det en oppskrift på "banan-smoothie" hvor de hadde mikset sammen morsmelk/mme og banan. Så blir det ikke så tykk konsistens :) sto for øvrig at de ikke anbefalte banan som kveldsmat, da det var "energi-kick" mat, og at avocado skulle være godt for søvnen. Vet ikke om dette stemmer, det er nok individuelt. Men tenkte jeg kunne dele erfaringen min likevel :)

Lykke til!

Skrevet

Nå har jeg byttet ut en skje med amme mot en grøtskje i melka.

Måtte bytte tut da ikke melka strømmet så fort igjennom. Så nå er det fire hull istedenfor to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...