mimmitiltre Skrevet 19. desember 2011 #1 Skrevet 19. desember 2011 Jeg er gravid med nr 3, er i uke 12 og kjempe kvalm. Har måtte kjøpe nesten alle julegaver på nettet da jeg ikke orker dra ut i butikker er så redd jeg plutelig må kaste opp, selvom jeg har klart å ikke kaste opp til nå. Alt snurrer rundt når jeg reiser meg, eller går for lenge og har vært sykemeldt 2 uker nå. Det verste er at kvalmen kommer i ca 9-10 tiden og varer til jeg sovner på kvelden. Hvis jeg våkner om natten pga de andre barna så er jeg kvalm da og. Jeg spiser normalt, selvom det ikke frister i det hele tatt og spier saftis rett etterpå for å klare å holde det nede. (bare etter middag da, som er verst ofte pga mer smak enn en brødskive). Det verste er at jeg sliter med dårlig samvittighet pga jeg har vært borte fra jobben så lenge, er nå inni min 3 uke..skal sies at jeg har vært veldig kvalm med mine 2 tidligere graviditeter, men var student med førstemann og selvom jeg var ute og kaste opp under eksamen var det lettere enn å være på jobb kvalm. med nr 2 var jeg sykemeldt pga kvalmen men hadde jobbet der i flere år før jeg ble gravid. I denne jobben ble jeg sykemeldt 6 uker etter jeg hadde begynt jobben, og min sjef var ikke akkurat lykkelig over nyheten. Skal også sies at min jobb går ut på å veilede foreldre og skole og i tillegg ta en del tester på barn. En av de siste testene jeg tok var jeg så kvalm at jeg nesten ikke fikk gjennomført testen og det er ikke helt den standard jeg ønsker å ha! men jeg håper at kvalmen snart gir seg og at jeg komme tilbake til jobb og yte en god jobb.. Andre som har det slik?
tinus med jente06,gutt10 og?12 Skrevet 19. desember 2011 #2 Skrevet 19. desember 2011 hei. jeg var veldig kvalm i første svangerskap,det varte i 9 mnd. andre svangerskap var bedre,mest brekninger. nå i 3 svangerskap har jeg vært mer kvalm og kasta opp mye mer,men det er nok pga at det er tvillinger denne gangen. kvalmen har blitt bedre ettersom ukene går,men nå er jeg 23+4 og er fortsatt kvalm å må kaste opp innimellom,men det er ikke så ofte lenger. tror det begynnte å bedre seg i 16 uke,så bare gi det litt mere tid så blir du nok bedre du og:) Masse lykke til og håper kvalmen gir seg snart
vårlille2012 Skrevet 19. desember 2011 #3 Skrevet 19. desember 2011 Hei. Jeg er i uke 14 + 6 og er fremdeles kvalm, ikke hver dag, men 3-4 dager i uka kanskje. Men matlysten er helt borte selv om kvalmen er redusert. Spiser bare for å spise. Eneste som frister og er litt godt er fremdeles frukt
OptimistHoppa Skrevet 19. desember 2011 #4 Skrevet 19. desember 2011 Jeg er 14+1 i dag og begynner på min 9. uke med sykmelding. Har kastet opp mye siden uke 6 og selv om det er litt sjeldnere nå (bare et par ganger daglig) så må jeg fortsatt ha med meg bøtta rundt og det fungerer dårlig på tog og i kontorlandskap... Kvalmen er vond og fæl store deler av dagen, men som sagt litt bedre enn på det verste så jeg har et håp om at det skal bli bedre snart:)
venterspent! Skrevet 19. desember 2011 #5 Skrevet 19. desember 2011 Er 17+5 i dag og kan endelig konstatere at kvalmen er borte Trodde ikke den skulle forsvinne, men den forsvant i uke 16. Nå har jeg endelig funnet mitt "gamle jeg" og er i god form Lykke til, kan hende den forsvinner snart!
mimmitiltre Skrevet 19. desember 2011 Forfatter #6 Skrevet 19. desember 2011 takk for optimistiske meldinger;) håper den er borte til julematen setter igang for fullt, men det er vel kanskje litt mye å håpe kanskje..lykke til til dere alle sammen derute;)
OktoberGutt09<3MaiPie12 Skrevet 19. desember 2011 #7 Skrevet 19. desember 2011 Hei! Jeg er i uke 17+6 og er fortsatt kvalm:( har vært sykmeldt både helt og delvis omtrent hele tiden. Nå er jeg 100% sykmeldt pga et skranglete bekken i tillegg til kvalmen.. noe som passer dårlig med skole/SFO jobb.. Matlyst finnes ikke, og legger heller ikke på meg. Hadde dårlig matlyst med gutten vår også, men var ikke kvalm. Var egentlig i stor form med han! Så det har jammen vært to helt forskjellige svangerskap! Vi får håpe det bedrer seg snart:)
Mamma30abc Skrevet 19. desember 2011 #8 Skrevet 19. desember 2011 Jeg hadde ulvhunger, men med liten matlyst fram til uke 13 -14, lite mat smakte meg, men ingen oppkast. I uke 14 og 15 begynte jeg plutselig å kaste opp, i tillegg til det jeg har beskrevet over. Men nå i helgen og idag, ca uke 16 så virker det som at noe er i "gjære". Kvlamen og hubgeren er ikke like ekstem, og for førte gang på 12 uker så smakte maten meg på søndag .... Så det er lov å håpe at jeg går mot bedre tider. Det som derimot bekymrer meg er at når symtomer forsvinner, så er jeg redd det er noe galt.... Er det noen andre som også har det slik?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå