Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jenter.

Ca 4+4 i dag tror jeg og det jeg lurer på er. Jeg hadde en MA juni 2010, og vi prøvde helt til no før vi klarte bli gravid igjen, og dette er jo med på å gjøre at jeg lurer på om ting ikke er som det skal hele tiden! :( Sist jeg var gravid hadde jeg sinnsykt vondt i puppene, men denne gangen har jeg ikke like vondt mener jeg. Har ikke barn fra før, så spørsmålet mitt er: Har alle dere veldig vondt i puppene, og hvor langt er dere på vei når dere har det på den ene eller andre måten? Er svangerskap ulike fra hver gang? Og kan det variere litt, jeg mener kan dere ha mer vondt en dag enn en annen dag??

Huff håper dere skjønte dette! Bekymrer meg hele tiden så håper på svar! :)

Fortsetter under...

Det du trenger er å slappe av, ikke tenk så mye på hva som har hendt før.

Alle svangerkap er ulike, jeg har en gutt og en jente og det var to helt forskjellige svangerskap! Ugjenkjennelig. Første hadde jeg mye stikking og smerter i brystene, i det andre merket jeg svært lite før mot slutten.

Nå er jeg gravid igjen og kan kjenne små stikking eller kløe på brystene, men såpass lite at det er ikke plagsomt (som at man kjenner de vokser).

Nå er jeg 6 uker, og har mye stikkende smerter nede i magen, helt ufarlig da livmoren vokser. Mitt eldste barn er 4 år i morgen, jeg har ganske tett så da vokser man ofte litt fortere og husker kanskje litt bedre og legger litt mer merke til enhver forandring.

Så slapp av og ta det med ro, alle er forskjellige, alle har forskjellige svangerskap og noen merker forandringene veldig godt og noen sier at det eneste de merker på at de er gravide er den voksende magen.

Men om dette er noe som virkelig plager deg og stresser deg vil jeg anbefale deg å ta kontakt med lege slik at du kan få tidlig UL. Det vil berolige deg. :)

Lykke til ;)

Vet ikke helt hva jeg skal svare her jeg. Men første gang jeg gikk gravid kjente jeg puppene vokste, fikk strekkmerker på de "med en gang". Denne gangen har jeg ikke kjent noe på puppene.. Denne gangen er jeg mer kvalm enn sist. Og strekker mer i magen. MEN jeg tror nok det er forskjell fra gang til gang jeg da. Men kan jo ikke si noe om alt er bra eller ikke, for det vet man nok ikke bare ut fra de tegnene... vil jeg tro..

Lykke til, og håper alt er vell! :)

Tusen takk for svar! :)

Jeg fikk egentlig svar på det jeg lurte på, nettopp at man ikke trenger å ha sinnsykt vondt i puppene. Jeg føler jo egentlig at tingene på en måte er "bedre" enn sist gang, men klarer ikke helt å legge fra meg det som skjedde i fjor, men du har rett, jeg må forsøke å slappe av! :) Og tidlig ul skal jeg få til, bare for å få vite hvordan det står til inni der!! :)

Du kan slappe helt av!! Er gravid med nr. 3, har ikke hatt spesielt ømme pupper i noen av dem. Kjenner kanskje litt nå når jeg er 8 uker på vei, men det er veldig lite. Alle svangerskap er ulike, i hvertfall er mine det. Mitt første var omtrent symptomfritt, i andre var jeg kvalm og trøtt. Dette er en blanding så langt..

Tror du skal prøve å slappe av og ikke analysere så mye. Lykke til :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...