Gå til innhold

Merker man alltid at man spontanaborterer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er individuelt tror jeg. Men dersom man spontanaborterer blør man endel og da er jo det noe man merker.

Selv blødde jeg veldig kraftig når jeg spontanaborterter for ett år siden. Hadde i tillegg en god del smerter. Akkurat som små rier... Vanskelig å forklare. Krysser fingrene for deg.

Det sies at blødning hos gravide alltid skal undersøkes, du kan jo evnt. kontakte fastlegen og be om henvisning til ul for å se at alt er bra. Ellers kan du jo ta noen tester i dagene fremover. Blir de svakere har du garantert mistet. Jeg testet et par dager etter blødningene var stoppet og fikk da negativ test...

Lykke til!! :)

Ved spontanabort Ja, for da støter kroppen ut fosteret og det vil bli menslignende blødning og sterke smerter, alt ettersom kor langt du e på vei.

Ved en MA blir det verre, da kan man av og til ikke ha nån tegn, men de fleste har litt brun/rosa utflod, selv om det er normalt ved et friskt svangerskap også.

Om du blør bare litt, type kommer på papiret etter dobesøk e det sikkert bare en slimhinne som e sprukken, har du hatt sex, forstoppelse eller kanskje en kraftig soppinfeksjon?

Kor langt e du på vei? Om du e bekymra kan du ringe legen for hcg måling og/eller tidlig ultralyd når du e bikka 6 uker.

Lykke til :)

Annonse

Missed abortion, fosteret dør i magen men blir ikke støtt ut med engang som ved en Sa.

Kjpt å være forkjøla!

Om du blør mer ville æ ringt legen for rekvisisjon til ultralyd på sykehuset, mest sannsynlig e alt bra ;)

Lykke til!

Hei! Jeg håper det kun er en liten rakker som skremmer mammaen sin der inne i magen og at det ikke er noe å bekymre seg for!

Da jeg mistet (uke 7+5) startet det at jeg fikk brunlig utflod på en mandag og utover uken økte dette på i mengde med både slim og "grums" (sorry ekle detaljer..) til å blø på fredag. Samme dag fikk jeg bekreftet fra sykehuset etter blodprøve og ultralyd at jeg hadde hatt en SA. Den helgen blødde jeg mye og hadde sterke smerter, så både basert på at jeg fikk vite det på sykehuset og på grunn av smertene og blødningene i helgen var jeg ikke et sekund i tvil om at jeg hadde mistet.

Mitt råd er å se an til i morgen og er du bekymret, så ta kontakt med legen din. Jeg krysser fingrene for deg og håper at alt er i skjønneste orden!:)

Lykke til!

testen min va negativ idag ja,

men det er mange som har blødninger i svangerskapet da. helt vanlig, det har jeg lært de siste dagene,

ikke alle fossblør og har smerter, jeg hadde bare blod når jeg tørka meg..... heier på deg, går nok sikkert bra:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...