JuneRR Skrevet 18. desember 2011 #1 Skrevet 18. desember 2011 Jeg husker fra forrige svangerskap at jordmor sjekket nedentil mot slutten av svangerskapet. Jeg husker bare ikke når de starter med dette? Noen som husker/vet? Har ny kontroll hos JM på onsdag, og er da akkurat 33 uker på vei. Liker å være forberedt på forhånd, da jeg ikke liker å bli undersøkt nedentil.
to jenter og ett gull i magen Skrevet 18. desember 2011 #2 Skrevet 18. desember 2011 min jordmor skal sjekke meg nå på onsdag. 6 dager før termin, jeg hater det hehe men hva gjør man ikke for å kanskje få litt fortgang:)
JuneRR Skrevet 18. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 18. desember 2011 Ja, jeg rett og slett hater det, jeg også Merkelig hvordan dette endrer seg når det er tid for fødsel! Hva skal hun sjekke på kontrollen din denne gangen da? Jeg synes liksom å huske at hun sjekka et eller annet i flere uker før termin forrige svangerskap, men klarer ikke huske hva og når..
to jenter og ett gull i magen Skrevet 18. desember 2011 #4 Skrevet 18. desember 2011 skal bare ha en vanlig kontroll + at hu skulle sjekke om jeg var moden og sånn tror jeg.
Ezmeralda Skrevet 18. desember 2011 #5 Skrevet 18. desember 2011 Jeg ble aldri sjekket nedentil hverken av jordmor eller fastlege ved mitt forrige svangerskap (4år siden) Eneste sjekken var da jeg kom inn på føden på Riksen tre dager over termin, men da var jo fødselen godt igang. Har ikke hørt noe om at det er planer om det denne gangen heller. Neste kontroll er uke 36. Hva er det godt for egentlig?
JuneRR Skrevet 18. desember 2011 Forfatter #6 Skrevet 18. desember 2011 Jeg klarer ikke å huske hvorfor det ble gjort, eller hva det var godt for Er derfor jeg er så usikker. Er 4 år siden mitt forrige sv.skap også. Hm, tror nesten jeg må spørre henne jeg, hvorfor det ble gjort!
ahelene Skrevet 19. desember 2011 #7 Skrevet 19. desember 2011 Har heller ikke hørt fra min jordmor at jeg skal sjekkes. Har 13 dager igjen. Hu har ikke nevnt noe sånt i det hele tatt. Men nå vil jeg heller gå noen dager over enn å få ut tulla så fort som mulig, og det har jeg vært ganske klar på, så kan hende derfor hun ikke har sagt noe om det. Så her skal det ikke tøyes eller strippes eller prøve på kjerringråd. Hu kommer når hu kommer, helst i januar
<3 mine søte små<3 Skrevet 19. desember 2011 #8 Skrevet 19. desember 2011 forrige sv fikk jeg 11 dager før termin.. ble alrdi skjekket nedentil- før jeg kom inn på føden. jeg har nå 10 dager igjen av sv.. og har heller ikke hørt noe om å bli skjekket.
Lykkebumpen Skrevet 19. desember 2011 #9 Skrevet 19. desember 2011 Jeg tror jordmor kommer til å gjøre innvendig kontroll på timen denne uken, da er jeg 39+5 dager. Skjekke modning og evt tøye litt i livmorhals. Antar at innvendig undersøkelse gjøres ut i fra symptomer hos den enkelte gravide, og at det ikke er noen grunn for slik undersøkelse før tett på termin dersom alt virker normalt. HI, jeg ville spurt jordmor om hva hun tenker/ planlegger av slik kontroll, så slipper du å grue deg unødig.
mflette Skrevet 19. desember 2011 #10 Skrevet 19. desember 2011 jeg har aldri blitt sjekket nedentil i mine tre svangerskap.
mangolin™ღ♂ Skrevet 19. desember 2011 #11 Skrevet 19. desember 2011 Du trenger ikke å bli sjekket i det hele tatt av jordmor. Jeg har fått tilbudet for å vite om jeg er moden, om det er åpning og evt. om jeg vil få foretatt hinneløsning. Det er kun et valg - ikke sånn at jordmora insisterer.
JuneRR Skrevet 19. desember 2011 Forfatter #12 Skrevet 19. desember 2011 Da ønsker jeg faktisk ikke å bli sjekket! Har tenkt litt på det nå, og lurer på om det kan være det at hun ga meg modningsakkupunktur de tre siste ukene før terminen? Kan det være at hun sjekket modningen da? HI
SNURF 5 GUTTER Skrevet 19. desember 2011 #13 Skrevet 19. desember 2011 Jeg skal bli sjekka på onsdag og da er jeg 37+3. Jordmor vil helst ikkje rote opp i der før uke 37.
3 gleder Skrevet 19. desember 2011 #14 Skrevet 19. desember 2011 Jeg har aldri blitt sjekket før. Førstemann kom 11 dager før og jeg hadde time til ekstra kontroll hos jm pga sunket sf¨-mål,men rakk ikke før fødsel, så jeg vet ikke om hun hadde sjekket i den forbindelse. Med andremann gikk jeg til lege. Han sjekket ihvertfall ikke, men han sjekket jo hverken leie eller evt feste heller, så..
mangolin™ღ♂ Skrevet 19. desember 2011 #15 Skrevet 19. desember 2011 Det kan godt være at hun sjekket modning da ja.
Blinkimom Skrevet 20. desember 2011 #16 Skrevet 20. desember 2011 Ble sjekka og strippa 4 dager på overtid sist. Ingenting av jm før det, men jeg var et par ganger innom føden før det -husker ikke hva de undersøkte da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå