Gå til innhold

Hva serverer man på lille julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha noen venninner på besøk lille julaften og tenkte å lage til noe mat men aner ikke hva jeg skal servere. Noen som har noen forslag? Bør ikke ta så lang tid eller være veldig komplisert da jeg jobber på dagen :)

Skrevet

Vi har alltid risengrynsgrøt og rømmegrøt med mandel i. Som regel har vi gjester. :)

Skrevet

Vi pleier ofte å ha ost og vin på kvelden mens vi ser på juleprogrammer på TV :)

Sparer julematen til julaften

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Hva med å lage god kveldsmat med godt brød, julepålegg og eggerøre. Samt noe godt å drikke til (juice og te eller noe annet godt)?

Skrevet

Her er tradisjonen at vi tenner bål i hagen og griller pølser på spyd, drikker gløgg og koser oss. Flere venner, naboer og barn kler seg godt, vi tenner fakler og varmer oss på bålet, ungene herjer og leker. Veldig koselig.

Skrevet

Vi har tradisjon med taco på lille julaften:-p

Ellers er vel lutefisk en ting som er ganske vanlig at mange har på lille julaften.

Skrevet

Vi spiser grøt , og så setter vi ut litt grøt til nissen :) Julaftens morgen, etter at vi har stått opp så går vi ut å ser om han har vært der, og det har han jo ;) Og da ligger det alltid en liten gave til hver av barna fra nissen.

Spiser litt eggerøre og spekemat på kvelden (vi voksne)

Skrevet

Vi har alltid grøt med mandel i og spekemat på lillejulaften. :)

Skrevet

Vi har nissefest med mandel i grøten og gløgg. Senere på kvelden når alle gjestene har gåt,t bestiller vi pizza og ser på hovmestern:)

Skrevet

Vi spiser ost og kjeks, spekemat, vannskringe, rundsykker, eggerøre og mye godt julepålegg :)

Skrevet

Så mange hyggelige og flotte tradisjoner dere forteller om:) I min familie er det også god kvelds m snikstart på all mulig godt julepålegg som er tradisjon. Men du kan jo velge nær sagt hva som helst. Tenk noe som er lettvint og praktisk for deg. Å komme til en vertinne som ikke styrer og stresser er viktigere enn komplisert meny. Hva med en posesuppe og godt brød til? (jeg jukser med blomkålposesuppe: koker et blomkålhode og vips tror folk den er hjemmelaga:)

God jul!

Skrevet

Vi har tradisjon med mølje med det smaker møkk!!! Hadde jeg kunne valgt selv hadde det blitt nøttestek:)

Skrevet

Vi pleier å spise kveldsmat med julepålegg og godt brød. Skulle jeg valgt noe annet tror jeg det hadde blitt spekemat eller gratinert løksuppe.

Skrevet

Er alltid hjemme hos mamma på lille julaften og da er det risgrøt:)

Skrevet

Vi bruker å ha mini-koldtbord. Eggerøre, røkelaks, fenalår, flattbrød, potetsalat...

Skrevet

Vi spiser gjerne grøt på lille julaften, men i år blir det ikke det av forskjellige grunner. Så da blir det spekemat, tenker jeg. Eller kanskje ost og kjeks.

Skrevet

Vi spiser rakfisk, lefse, godtsmør, rømme og purre på lille julaften, sammen med en øl og liten akevit.

Dette serveres under "grevinnen og hovmesteren" og signaliserer overgang til julaften.

Barna sover da, de store barna får alt det samme minus rakfisk, øl og akevit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...