Mary Skrevet 18. desember 2011 #1 Skrevet 18. desember 2011 Sist jeg fødte prøvde jeg den vanlige salven for såre brystvorter som alle anbefaler (kommer ikke på i farta hva den heter). Synes den var tjukk og klissete, så jeg fant en annen krem jeg ble anbefalt av en apotekdame. Den het Vitapam. Når jeg nå gikk for å kjøpe denne igjen, ble jeg IKKE anbefalt å bruke denne fordi det er parfyme i den. Da måtte jeg i så fall vaske bort før amming. Og det vil jeg helst unngå å måtte. Er det noen av dere der ute som har en god krem/salve å anbefale, som ikke trengs å vaskes bort når babyen skal amme? Og som ikke er klissete og kleimete? Takk
Petuniamor Skrevet 18. desember 2011 #2 Skrevet 18. desember 2011 Har ikke svaret, men lurer på det samme. Fikk streng beskjed sist om at lufting og morsmelk var det beste, men husker at jeg hadde god bruk for kremen en liten periode. Men husker jo ikke hva den het.
BettyBoob Skrevet 18. desember 2011 #3 Skrevet 18. desember 2011 lanacare brystvortecreme synes jeg var fantastisk! Den trengs ikke å vaskes av før amming kjøpes på apotek.
Mary Skrevet 18. desember 2011 Forfatter #4 Skrevet 18. desember 2011 Hm, kanskje jeg skal forsøke den da. Purelan het forresten den jeg ikke likte sist gang...
nyttårsprins Skrevet 18. desember 2011 #5 Skrevet 18. desember 2011 Heisann! For 9 år siden fikk jeg et tips, og dette bruker jeg denne gang også. Kjøp en salve som heter Unguenthum M på apoteket. Den er ikke tykk og klissete som Purelan, og du trenger ikke å tørke den av brystvorten før amming. Den er også lett å smøre ut, og kan benyttes på såre barnerumper såvel som på brystvorten. Når brystvortene mine begynner å bli såre, kombinerer jeg lufttørling og denne kremen. Fungerer veldig bra. Lykke til!!!
Lilleprins_6/2-12 Skrevet 19. desember 2011 #6 Skrevet 19. desember 2011 Jeg kjøpte nylig denne brystvortekremen fra danatekt, og jeg er SUPERfornøyd Den er fet nok til at du kun trenger og smøre morgen og kveld(slik det står på tuben) men ikke så fet at den setter smitter over på bh'en osv Jeg hadde veldig tørre, såre og ømme brystvorter, men etter to dagers bruk av denne var de helt fine igjen Denne er også uten parfyme og andre stoffer, så du slipper å måtte vaske den av før amming
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå