Gå til innhold

Hva gjør NAV ved dramatisk endring av lønn? (Foreldrepenger)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en litt snodig situasjon. Har termin i januar og har allerede søkt om foreldrepenger v/fødsel. Har hatt utbetalt minstelønn for mitt yrke i år og foreldrepengene er beregnet basert på dette. Nå er det slik at jeg har en meget god utdannelse fra utlandet. Det tok langt tid før den ble godkjent her i Norge, dermed fikk jeg minstelønn for yrkesgruppen ("ikke godkjent utdannelse"). Nå har alle instansene som jobber med godkjenning bestemt at utdannelsen min er godkjent også i Norge, og jeg har fått beregnet ny årslønn fra denne måneden av. I praksis betyr det at jeg som tidligere tjente rundt 270 000 i jobben min i året, nå vil tjene 410 000 (fra desember 2011). Jeg går ut i permisjon to uker etter at denne endringen fant sted.

Er det noen som har noen lignende erfaringer? Jeg ser på sidene til nav at de tar utgangspunkt i lønnen du har NÅR DU GÅR UT I PERMISJON, - for meg betyr jo det betraktelig mye mer enn det jeg tjente før. Bør presisere at jeg hele tiden har hatt rett til dette beløpet (har hele tiden vært kvalifisert, det er ikke slik at jeg først nå avrunder studiene), - men at det var uklart om studiene var godkjent her i Norge. Bør også si at jeg jobber i et vikariat og blir arbeidsledig i januar, rundt termin, så det er nav som skal betale ut, ikke arbeidsgiver.

Flott om noen deler erfaringer! Jeg kommer selvfølgelig til å ettersende dokumentasjon til nav og håper jo på det beste... :)

Fortsetter under...

Du burde sende dokumentasjon til nav om dette, og viktigst av alt - arbeidsgiver må dokumentere dette! Med den dokumentasjonen på plass vil jeg tro de muligens endrer grunnlaget ditt.. Verdt å prøve seg iallefall... Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...