Gå til innhold

Hvor lenge kan baby (7 mnd)ha diare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt på 7 mnd har hatt diare/løs mage i en uke nå. Bæsjer ca 3-8 ganger i løpet av et døgn, og det er mer eller mindre flytende. Men han er blid og fornøyd. Spiser og drikker som vanlig, så derfor har jeg ikke oppsøkt lege. Noen med samme erfaring? Bør jeg oppsøke lege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

viktigste av alt er veske . og tiss i bleia..

allmentilstanden er også viktig begynner den å bli dårlig og tørr bleie så må du kontakte lege

hvis du er usikker så kontaketer du helsestasjonen din i morgen og få snakke med helse søstren din...

god bedring

Skrevet

Hei, kjærevene!

Håper det går bra med dere (bortsett fra mageproblemene) og at dere koser dere :-)

Her er vi akkurat i avslutningsfase av en runde med diare... Jenta vår er bare 8 uker, og nå har hun hatt diare i over to uker. Det tok omtrent en og en halv uke før det begynte å gi seg. Hun har hatt rennende, slimete, mørk brun avføring, i noen tilfeller da hun begynte å bli bedre var det blandet med normal avføring. Hun har også hatt enda mer magesmerter, og på toppen av luftproblemene hun har til vanlig har det vært litt trøblete. Hun har selvsagt i samme periode også blitt forkjølet for første gang...

Diaren kom over natta, og det uten at vi hadde gjort noen endringer mhp mat, og uten at hun hadde vært i kontakt med noen vi visste hadde vært syke. Hun har (for det meste, bortsett fra når hun har hatt vondt) vært i normalt godt humør, og har de fleste dagene spist omtrent som normalt. De dagene matlysten var mindre fikk hun fortsatt i seg godt med mat. Så lenge almenntilstanden og humøret er OK, og du får mat/drikke i ham, så er det ikke noe å bekymre seg for. Hvis disse tingene endrer seg så tar du en tur til legen med ham.

Jenta vår har hatt mye magetrøbbel siden fødselen (luft, oppkast med blod etc), derfor gikk jeg til legen etter 11-12 dager (sist mandag). Han fortalte meg omtrent det samme som jeg skrev ovenfor, og sendte inn en avføringsprøve for testing (har ikke hørt noe, så antar det var OK). Dette er visstnok helt normalt for småbarn. Jeg hadde nok ikke trengt den turen til legen, men følte det var best pga historikken hennes og at jeg var litt usikker siden vi er førstegangs.

Jenta vår er nesten bra igjen, uten at vi har gjort noen endringer. Har bare passet på å få mat i henne, jobbet litt ekstra med luftproblemene, og sørget for å skifte bleie ofte og smøre stumpen godt (hun ble raskt knallrød og sår der bak, men etter et par dager med en god krem i gode mengder var det problemet borte). Nå håper vi på at det blir helt normalt igjen i løpet av noen dager til - og at forkjølelsen gir seg og ikke blir verre i stedet :-)

God bedring til lillegutt - og god jul!

Klemmer

Skrevet

Tusen takk for svar begge to. Jeg er ikke bekymret for hans almenntilstand ,siden han spiser og drikke som før. Men tenkte mer på om jeg burde levere inn en avføringsprøve mtp allergi. Men jeg avventer nok til over jul nå, hvis det ikke forverrer seg.

Så utrolig koselig å høre fra deg MK, jeg har lest litt på innleggene dine etter at deres vesle vidunder kom til verden, og tenkt at noen får oppleve alt.

Jeg håper at mageproblemene til jenta deres ordner seg. Mine to største gutter hadde kolikk, og hadde skikkelig mye magevondt. Og avføringen deres sto i tak og vegger, men vi gjorde ikke noe med det, tenkte det var som en følge av kolikken. Og det var det jo muligens, men stakkars små. Det gikk over med de når de var 2 mnd og 3 uker gammel, og det var som å skru av en bryter. Fra å gråte 10-15 timer pr døgn bare sluttet de helt, og siden har de nesten ikke grått. De hadde begge navlebrokk og, men har som sagt etter dette nesten ikke grått, og sjelden vært syk. De er 8 år nå.

Lillegutt har ikke hatt mageproblemer før nå, men han er på ingen måte smertepåvirket.

Jeg håper dere tre får en fin jul, og at dere ikke skal behøve tenke på sykdom for noen av dere. Alle gode tanker og ønsker fra meg.

Stor klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...