Koala *g07* Skrevet 18. desember 2011 #1 Skrevet 18. desember 2011 Følte det var mest de med litt eldre babyer her. Selv fikk jeg 6. desember Hvordan går det med dere? Amming, soving og hverdagen? Føler vi begynner å bli mer kjent med lille tulla nå. Styrer fortsatt en del med mat og søvn. Har måtte gitt tillegg, men virker så utilpass etterpå, så redd hun reagerer på den. Men godt å være i havn, og formen er strålende! Nå nærmer det seg fort jul også, dessverre er julestemningen fraværende enda. Håper den kommer før julaften
Love88 Skrevet 18. desember 2011 #2 Skrevet 18. desember 2011 Jeg fikk 12 desember:) Vært hjemme 2 dager... Blir så lei meg med en gang hun skriker og vi ikke vet hva som er galt, men det er vel helt normalt tror jeg:) Melkeproduksjonen tok sin tid her, men nå begynner den å komme i gang:)
nyttårsprins Skrevet 18. desember 2011 #3 Skrevet 18. desember 2011 Fikk prinsen 1.desember. Fikk store komplikasjoner etter keisersnitt, så det er først den siste uken jeg har fått blitt kjent med gutten. Men nå er ammingen i full gang, og gutten er snill og grei. Han har klokke i magen, og skal ha mat mellom 7-8 ganger i døgnet siden han er prematur. Har ennå ikke hørt ham skrike, noe som er spesielt for meg som hadde kolikkbarn forrige gang. Bare venter på at dette drømmebarnet skal vise seg å få kolikk som søsteren. Inntil videre bare koser vi oss med den lille geitekillingen vår, - og ler hver gang han "breker"!!! Kjekt å høre om andre med helt ferske babyer her inne. Det blir spennende med disse små og julen tenker jeg... Hva slags planer har dere for julen? Mye besøk?
annek89 Skrevet 19. desember 2011 #4 Skrevet 19. desember 2011 Vi fikk jenta vår 8. desember, måtte bli på sykehuset i 5 dager pga gulsott, den var ganske høy, så måtte ligge i dobbelt lys, så hu var så slapp og trøtt hele tia, fikk ikke vekt hu for at hu skulle spise en gang, huff, men er bra igjen nå da <3 Jeg fikk heller ikke gjort så mye med hu de første dagene så er utrolig takknemmelig for at vi fikk familierom så far var der hele tiden, jeg fikk amma, men jeg sprakk så fælt da jeg fødte henne, hu var 4830g og ble tatt med tang, så jeg blei sittende i rullestol i noen dager Klarte ikke så eller nesten ikke sitte heller så fikk ikke skifta bleie de første dagene en gang, klarte ikke, skikkelig ødelagt nedentil for å si det mildt hehehehe... Men er også grei igjen der og synes det er utrolig deilig å få vært ordentlig mamma for henne nå =) Alt går egentlig kjempe bra, hu gråter veldig lite, har lyder for alt hu gjør nesten hehe må le, hu ligger å sover nå og det kommer masse rare lyder fra hu, er kjempe skjønn!! Har hatt litt våkennetter da, mer våken på natta, enn på dagen, er deres sånn?? Men er absolutt mye lettere å ha hu enn jeg kunne tenkt meg, storkoser oss med hu =)
annek89 Skrevet 19. desember 2011 #5 Skrevet 19. desember 2011 får forresten fullamma var ikkeno problem siden dag 1 er kjempe glad for det, nei alt går kjempe bra egentlig, etter at jeg har kommet meg <3 håper alt er bra med dere og deres også
*Miss Flua* Skrevet 19. desember 2011 #6 Skrevet 19. desember 2011 Vi fikk gutten vår 8.desember Amminga går bra nå, men har fått sånn nesespray fordi melka ikke strømmer til på den ene puppen Så jeg pumper også bittelitt på den, for å holde melka gående, ikke den puppen han er mest glad i for å si det sånn Brukte litt tid på å komme igang med denne amminga da, for han hadde gulsott da han kom, og de to første dagene sovna han ved puppen etter 2 minutter med suging. Ellers så sliter han litt med å finne søvnen selv, og skal helst sove ved puppen. Nytter ikke å få lagt han ned, uansett å dypt han sover...da kvikner han til og hyler. Også er det på'n igjen med å roe han ned, også vil han ha pupp nok en gang.. Så til nå har han ligget i senga vår, og vi prøver å finne ut måter for å få han til å sove i sin egen! Har putta vognbagen i senga også for å gjøre den litt lunere...fikk beskjed av helsesøster å vente med smokk til amminga var igang, så jeg ga den til han for første gang for 1 time siden..og han sovna med en gang! Og jeg kunne legge han ned i vugga i stua! Hurra! Så jeg har troa på at han kommer til å ligge i sin egen seng inatt ;D Han har nok rett og slett et enormt sugebehov, og det er det han trenger for å roe seg ned. Formen her er ellers ikke super duper, pga keisersnitt. Måtte prøve meg på en liten gåtur her om dagen, ikke lenger enn 10 min. Men jeg hadde så vondt etterpå at det må jeg drøye med... Kjenner at det er tungvindt å overlate nesten alt husarbeid til samboeren, men sånn må det bare bli. Julestemninga er ikke helt her heller, jeg går lissom konstant i min egen boble og dagene flyter i hverandre..men vi koser oss da (og styrer litt;).
Gjest yrild Skrevet 19. desember 2011 #7 Skrevet 19. desember 2011 Gratulerer alle sammen :-) Vi fikk vår lille tulle den 7 desember :-) nå er jeg andregangs da... så jeg vet jo hva jeg går til ;-) Ihvertfall trodde jeg det... he he... hun her sover og sover og vi må vekke henne for at hun ikke skal gå ned i vekt imens storebror var glupsk som en ulv og sov minimalt... I tillegg var denne fødselen mye lettere/bedre enn den første, så alt i alt er det lettere nå... bortsett fra at jeg ikke føler at ammingen flyter så bra som sist gang... Jeg er mye roligere enn første gangen, da klarte jeg knapt å slippe ham av syne i ett minutt... imens jeg nå nyter å gå en halvtimes tur alene når hun sover og mannen min passer på :-) Lille tulle er såååå nydelig og jeg er hormonell og gråter for hver minste ting :-)
Trollmora86 - to fine gutter Skrevet 19. desember 2011 #8 Skrevet 19. desember 2011 Jeg fikk lillebror sent på kvelden 15. desember. reiste hjem fra sykehuset etter 1,5 dag. Fødselen gikk kjempefint til tross for at det var intenst vondt. Har vært i veldig god form etterpå, og var på en skikkelig trilletur idag, for første gang. Han skriker litt til tider, men han har litt mageknip stakkars. Utenom det er han en engel. jeg har gitt tillegg fra han kom ut, så her er det ikke noe stress med amminga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå