Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om lillemor er stor nok(snart 3,5 mnd) til å sitte i sete som er på handlevogn i butikken...hun kan ikke bæres i bilsetet lenger og synes det er så stress å montere vognen når vi bare skal rett på butikken.

Er muligens en smule hysterisk, men føler hun sitter så 'utsatt til' for å bli smittet i disse influensatider....

Hva gjør dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De aller fleste butikker har egne handlevogner med babyseter på .Snuppa er ikke sterk nok i ryggen til å sitte selv i de seta, vel? Jeg bruker de handlevognene. Alternativt kan du ta henne i en bæresele eller ett sjal?

Skrevet

jeg bruker også babysetet til min gutt, han er 8,5 mnd og klarer fint å sitte i setet inni handlevognen, men babysetene ser så mye mykere ut av jeg bruker de så lenge det går. :) er også redd for smitte, men barna har jo på seg yttertøy nå, og stram inn selene på setet såpass at hun ikke får puttet de i munn, så går det nok bra :D bruker også babybjørn bæreselen en del :)

Skrevet

Takk for svar:) men ble ikke helt klok av det he he....

Jeg tenker på de setene som står fast på handlevognen som ser ut som et bilsete...

Fra når av kan man bruke det?

Tenker at det ikke er brattere enn en bilstol?

Skrevet

de babystetene til handlevognene er jo for små babyer, så de kan du jo fint bruke til en på 3 mnd.. Jeg har hatt med meg mini her i butikken og brukt et slikt sete til han når han var bare 1 uke gammel.... Må man på butikken så må man! Og jeg kan jo ikke isolere han heller.. Han har dessuten to brødre som sikkert tar med mye mer smitte hjem enn vi får i oss på en butikktur =)

Skrevet

hun er nok ikke sterk nok i ryggen enda,men jeg brukte babybjørn. Det fungerte veldig fint :)

Jeg begynte å bruke sånn babysete i vogn når jenta mi var ca 5-6 mnd:)

Skrevet

De babysetene på handlevognene som ser ut som en bilstol, de kan man bruke helt fra fødslen. De er jo samme greia som et bilsete, man trenger ikke være sterk i ryggen for å sitte i dem ;)

Skrevet

Takker igjen :) men ser det er veldig forskjellige svar her....

Du som ikke brukte før 5-6 mnd, sitter ikke din baby i bilsete da?? Det er vel det samme...?

Skrevet

Jeg trodde du mente når de kunne sitte foran i handlevognene... i setet hvor barnet er vendt mot deg. Altså det setet som er på alle handlevogner. Babysetet/stolen kan du helt klart bruke på handleturen. De kan vel umulig skade mer enn en bilstol!? Jeg har ihvertfall brukt det setet lenge, og snuppa mi er 5,5 mnd nå.

Skrevet

De setene på handlevognene kan brukes fra nyfødt opptil 10 kilo.

Skrevet

Jentungen her har sittet i et sikt siden hun var rundt 6 dager gammel :)

Legg et pledd eller noe under ungen så har du sikret mot eventuel skitt :)

Skrevet

Jo, hun sitter i bilstol(selvfølgelig), men i det handlevognsete jeg satte datteren min i når hun var 2 uker var litt annerledes enn de "vanlige" når jeg tenker meg om...

Hun kan jo fint sitte i det med engang, men selv ventet jeg til hun var eldre, for synes at hun sklei eller satt vondt i det setet, men det er jo sikkert bare meg;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...