Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest <308+11<3
Skrevet

Hei.

Har ei jente på 4 mnd, som har sovet hele natten fra første dag, helt til for et par uker siden. da begynte hun å våkne 4-6 ganger iløpet av natten. tenkte at det kanskje var økedøgn eller noe sånt, siden jeg fullammer. men nå har det jo gått et par uker, og hun våkner fortsatt mange ganger om natten. føler jeg ikke gjør annet enn å amme hele natten og begynner å bli litt sliten av det. vurderer derfor å begynne med grøt om kvelden. men har jo hørt at det skal holde å bare amme til barnet er 6 mnd. noen som har noen erfaringer eller råd? eller kan jeg bare begynne med grøt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har jeg begynte med grøt ved 4måneders alder med alle 3 ungene. Har både erfart og hørt av andre at mange barn blir litt mer urolige rundt 4 mnds alder uten at jeg vet hvorfor.

Du kan begynne med grøt, men ikke ha store forventninger om at hun blir roligere av den grunn på natten. Noen blir det, men ingen av mine har blitt det...

Gjest <308+11<3
Skrevet

Takk for svar:)

Da vil jeg prøve det i morgen kveld, er jo verdt et forsøk. bare hun går fra å våkne 4-6 ganger til 2 ganger eller noe sånt så er jeg fornøyd :)

Skrevet

Typisk at barne blir mer urolige i den alderen ja. det er økeperiode, rett og slett. min ble også urolig litt før fire mnd alder, og drev på to-tre uker - da begynte vi med litt velling/grøt, og det gjorde susen! men som hun over skriver, ikke alle barn blir roligere av det.

det anbefales å fullamme til 6 mnd, men kan også begynne med smaksprøver av fast føde fra 4 mnd alder :) lykke til!

Skrevet

Ville gitt bare et par teskjeer til å begynne med, og helst på dagtid, for å se hvordan hun reagerer på det. Er fortsatt tidlig for magen med grøt, og det kan gi en del magevondt som en ikke har lyst til å ha på natten til å begynne med.

Skrevet

Jeg vil råde deg til å innføre smaksprøver med grøt på formiddagen, og ikke på kvelden. I tilfelle babyen skulle reagere.

Vi er akkurat der nå vi også. Ga noen skjeer med grøt for første gang i formiddag. Han har vært veldig urolig i hele ettermiddag og skreket en del. Kan være grøten han reagerte på, men vanskelig å vite helt sikkert.

Men uansett bedre at han er sånn på dagen i stedet for på natten.

Lykke til! :-)

Gjest <308+11<3
Skrevet

Takk for mange svar :)

Da skal vi satse på å teste ut noen skjeer på formiddagen, så får vi håpe vi slipper magevondt. er det sånn at hvis de får vondt i magen av det at man burde vente en liten stund til eller bør man fortsette med litt hver dag så de venner seg til det?

Utrolig hvos fort man glemmer disse tingene, storebror er bare 3 år, men føles som det er en evighet siden jeg gjorde dette sist.

Godt det finnes sånne forum som dette :)

Skrevet

Hehe. Akkurat det lurer jeg på også. Selv om dette er mitt tredje barn og de andre bare er 2 og 5 år gamle. Er lissom ikke sååå lenge siden jeg var i akkurat denne situasjonen. :-)

Skrevet

jeg begynte med velling jeg da, litt risgrøt-pulver i mormelk. veldig tynn første dagen, så gjorde jeg den litt tykkere hver dag, helt til vi gikk over til vanlig grøt etter en uke. ikke noe magevondt!:D jeg vet ikke hvordan det er jeg..om man bør vente litt eller bare fortsette å prøve..har liksom ikke hatt det problemet, heldigvis!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...