Mamiroseline Skrevet 17. desember 2011 #1 Skrevet 17. desember 2011 Nå blir jeg gal av å lete etter navn. Ønsker et spansk særegent navn da jeg har spansk navn og faren til barnet er spansk. Så forslag mottas med STOR takk!
anso Skrevet 17. desember 2011 #2 Skrevet 17. desember 2011 Jeg synes Pilar (forkortet til Pili) og Inmaculada (forkortet til Inma) er veldig fine navn. Ellers synes jeg at Eva er kjempefint på spansk, men ikke helt det samme på norsk. Foruten det, er jo Celia, Elena og Ariana veldig søte navn, Når det gjelder middelhavsnavn synes jeg også navnet Lilou er veldig fint, men det er jo ikke spansk:-). Håper du finner et fint navn. Er jo så individuelt hva man liker, og så skal det jo passe til ungen også.
Fgf februar 12 Skrevet 17. desember 2011 #3 Skrevet 17. desember 2011 Diana, Andrea, gloria/glorita, bella, angelica, ester, paola, loisa, alba, patricia, Sofia, er noen av jente av ene jeg møtte på i sør amerika, men finnes jo de mer spesielle som laidis, majerly, bellanides. Jeg liker best de som også går på norsk.....
MamaLadyBug Skrevet 17. desember 2011 #4 Skrevet 17. desember 2011 Ett av de fineste spanske navnene jeg vet om er Catalina. Andre fine er Carmen, Sofia og Marisol Pabla er også litt kult Vanskelig å finne et som er særegent for Spania da det er utrolig mange navn som fungerer som internasjonale navn og som man nesten ikke aner opprinnelsen til. Med mindre man vil ha navn som feks Guadalupe da;)
Apriltroll Skrevet 17. desember 2011 #6 Skrevet 17. desember 2011 Jeg syns Belen (med apostrof over siste e) er et helt nydelig spansk navn. Betyr vel krybbe/Betlehem tror jeg. Men også et fantastisk fint navn :-)
Mamiroseline Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #7 Skrevet 17. desember 2011 Tusen hjertelig takk for kjempe fine forslag! Det er jo mange fine navn her som jeg aldri har hørt om! :-) Jeg har vært litt innom Ester, men da får jeg mange tilbakemeldinger på at navnet er for "bestemor". Hva syntes dere om dette navnet? Feks: Ester-Louise? Ellers har vi vært innom Emilia, Emilie, Louise... Men dette igjen er navn som ikke har noe særpreg og som er veldig vanlig..
Ezmeralda Skrevet 17. desember 2011 #8 Skrevet 17. desember 2011 Luna er jo veldig pent, synes jeg. At det betyr måne gjør det jo bare vakrere. Et annet spansk navn jeg har sansen for er Montserrat. Litt sært, men veldig mektig navn. ;-)
andreita med 2 prinsesser Skrevet 18. desember 2011 #9 Skrevet 18. desember 2011 Min jente er spansk(bor i spania) og heter Andrea, og neste skal hete Michelle(ikke veldig spansk det da) Vi ville ha navn som kan uttales likt pa norsk og spansk Adele er fint syntes jeg og Isabel og Sofia
andreita med 2 prinsesser Skrevet 18. desember 2011 #10 Skrevet 18. desember 2011 Luna er et navn de bruker mye i Spania på hunder, ville ikke valgt det Montserat er fint, men det jeg ikke like med spanske navn er at de fleste blir forkortet, det blir da Montse
Fgf februar 12 Skrevet 18. desember 2011 #13 Skrevet 18. desember 2011 Jeg synes ester er et fint navn, vel å merke når det uttales på den spanske måten med trykk på den siste e istedet for den første, problemet er at så å si alle bor enn vil komme til å si ester på den norske måten......men mange forslag så lykke til med navnejakten.
*LilleTroll + spira Skrevet 18. desember 2011 #14 Skrevet 18. desember 2011 Elvira og Mayra (eller Maira) liker jeg godt. Ellers kan du jo ta en titt på linken under. Mulig du ikke vil ha et topp 10 navn, men du kan jo bli inspirert :-) http://www.babycentre.co.uk/pregnancy/naming/top10namesaroundtheworld/#16
LilleGull2012<3 Skrevet 18. desember 2011 #15 Skrevet 18. desember 2011 Ainhoa(Uttales ainåa) Synes jeg er kjempefint Kjenner en liten jente på snart 3 som heter ainhoa! Utrolig vakkert navn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå