Gjest overlord Skrevet 17. desember 2011 #1 Skrevet 17. desember 2011 Jeg er for tiden tilhenger av blåmuggost-saus. Før dette har jeg hatt et langvarig forhold til peppersausen. Hva er din favoritt?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #2 Skrevet 17. desember 2011 Rødvinsaus. Jeg er dessverre ikke noe flink til å lage saus selv, men posen til Toro blir veldig god om man "mekker" litt selv. Jeg hakker opp sjalottløk, litt hvitløk, gressløk og dill, slenger det oppi med posesausen og lar det småkoke et kvarters tid. Dess lengre tid det står, dess fyldigere blir sausen.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #3 Skrevet 17. desember 2011 Pepper eller bernaise... sorry - litt avleggs, men det får så være:)
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #4 Skrevet 17. desember 2011 Lag vanlig jevning av 2 ss smør og 2 ss mel.Ha i et fedd finhakket hvitløk, litt finhakket dill. salt og pepper etter smak. Ha i 2 dl. vann og 0,5 dl. mat fløte.Kok opp ta vekk kjele og rør inn litt kremost urter fra tine. Tilsett en rå eggeplomme helt til sist og rør inn. Nam på biffen =)
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #5 Skrevet 17. desember 2011 Jacobs Bernaise selges på Meny og Kiwi
litekreativtbrukernavn Skrevet 17. desember 2011 #6 Skrevet 17. desember 2011 "Jacobs", ferdig sauser til oppvarming (fåes på Meny bl.a) er fantastiske! Peppersaus, og selv en klassisk bernaise passer knall! ...en liten ekstra luxus i hverdagen...
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #7 Skrevet 17. desember 2011 Ahhh..sikle..nå ble jeg sulten. Vi ska ha biff i morgen, og da blir det rødvinsaus (toro) med kirsebær kompott oppi..det høres merkelig ut, men gud så godt det er. Toppe det hele med bakte poteter med kryddersmør og en salat til..YUMMY IN MY TUMMY!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå