Gå til innhold

Kan jeg bare kaste posten til tidligere huseier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i et halvt år kjørt og levert denne posten til tidligere huseiers nye postkasse 5 km unna (samlet opp og levert èn gang per uke).

Jeg har bedt dem å ordne opp i dette, men får fortsatt kanskej 3 brev per uke som er til dem.

Hadde egentlig tenkt å bare kaste denne posten, men føler meg for slem til å gjennomføre det.

Hva syns dere?

Fortsetter under...

Skrevet

Du kan legge denne posten i en spesiell kasse og ha den i din kjeller, og vente og se noen måneder om de kommer for å tigge om brevene.

Skrevet

Du er snill som faktisk har gjort dette i et halvt år.... jeg hadde blitt irritert LENGE før den tid;)

Og ja, hvis de ikke hadde gjort noe med det, så hadde jeg kastet brevene ettersom det har gått så lang tid. Man kan da ikke levere post til tidligere huseier så lenge.

Og det er ulovlig å ikke melde flytting innen en viss periode (tror det er 3 mnd).

Skrevet

Sett strek over adressen , skriv adressaten bor ikke lenger på denne adressen og dytt det i nærmeste røde postkasse slik at posten sender det tilbake der det kom fra.

Skrevet

Det du bør gjøre er å gi beskjed til ditt lokale postkontor. Returner brevene til dem, hvis du er snill informerer du samtidig om den nye adressen. Så får posten ordne opp.

Skrevet

Vi meldte fra til postbudet som ordnet opp!

Jeg vil tro at dersom du melder fra til posten, så går det greit.

Du kan også bare skrive adressat ukjent på brevene og levere det til nærmeste kasse.

Annonse

Skrevet

Det er ulovlig så nei det kan du ikke gjøre.

Du har jo gjort ting helt feil. Du skal ikke levere posten til den, men til postkontoret med beskjed om at de ikke bor der.

Skrevet

Det er ikke rød kasse i nærheten, så da må jeg i bil uansett. Men ikke dumt å skrive på postkassen at de ikke bor her lenger:)

Hi

Skrevet

Det samme skjer med oss. Bodd her i 3,5 år, men får fortsatt posten til tidligere eier. Utrolig irriterende! Har sagt fra til postkontoret x antall ganger og hengt lapp på kassa om at de ikke bor her lenger.

Kan ikke ta ansvar for disse folka i årevis, og føler vi har gjort vårt. Driter i om det er ulovlig, men her går det direkte i søpla!!

Skrevet

Skjer hos oss og, 1,5 år etter vi flytta inn.

Jeg skriver 'bor ikke her' på brevet og setter det oppå postkassa vår så postmannen tar det med dagen etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...