Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #1 Skrevet 17. desember 2011 Jobber i matbutikk og må spørre om kundene skal ha pose for vi MÅ ta betalt for dem. Men jeg føler meg så dum når kunden sier "ja, jeg klarer da ikke bære tingene i henda....." ... Vi må spørre, mange kunder har pose med..... noen som har et vittig var jeg kan gi tilbake?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #3 Skrevet 17. desember 2011 Du kan ta dem i munnviken du som er så stor i kjeften :-) Men da kommer de vel til å klage på deg :-)
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #4 Skrevet 17. desember 2011 ikkje vittig svar; men trur eg bare hadde sagt vær så god og gitt et strålande smil tilbake. Synst det er så patetisk med sånne som ALDRI ber om poser før etter dei har betalt. Av og til når eg står bak i køen, så lurer eg på om eg skal seie til dei at eg kan godt betale den for dei, så dei slepp å ta fram lommeboka igjen....
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #5 Skrevet 17. desember 2011 hehehe den var god gitt, men kanskje liiiitt i frekkeste laget:P
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #6 Skrevet 17. desember 2011 Hvorfor skal du svare kunder tilbake? Tror nok ikke sjefen din vil like det.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #7 Skrevet 17. desember 2011 Jeg er en av dem som ALLTID glemmer å be om pose.. Og jeg er så flau at jeg heller stapper lommene fulle og bærer varer etter tenna enn å tørre å forstyrre og tigge om gratis pose.. Så jeg setter utrolig stor pris på de som spør om jeg skal ha pose!!
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #9 Skrevet 17. desember 2011 hehe hvorfor ikke? neida...ville bare høre om det er noen morsomme kommentarer...(man kan jo si til kjenninger...) føler bare jeg blir så irritert over at de _svarer_ oss så dumt...akkurat som man ikke skjønner at de trenger pose til masse varer(mange har som sagt lommene full av poser)... av og til sier jeg" må bare spørre siden mange har poser med..."
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #10 Skrevet 17. desember 2011 Det var jo et fint svar. :-) evt. bare Kor mange?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #11 Skrevet 17. desember 2011 Begge disse kan jo for eksempel sies, med et stort smil "det er mange som har medbrakt også skjønner du" "nei, det skal du få slippe (å ta det i hendene), værsågod!"
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #12 Skrevet 17. desember 2011 ja, det er jo ikke frekt å si det vel? ja hvor mange er også mulig å spørre om.........
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #13 Skrevet 17. desember 2011 Kan du ikke bare spørre "Hvor mange poser trenger du, eller har du kanskje med egne?" og si det med et smil?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #14 Skrevet 17. desember 2011 Jeg er en av de som alltid har med miljønett, og svarer alltid nei når jeg blir spurt om jeg skal ha pose, likevel synes jeg kassadamen slår inn og sender nes en pose i 80% av tilfellene. Irriterende! Ikke relevant til spørsmålet her, men ville bare få det ut
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #15 Skrevet 17. desember 2011 smiler alltid til kundene selv om man blir "snakket til" fra kundene...prøver å være hyggelig mot alle uansett, men akkurat dette irriterer meg litt...det er som om de sier "er du dum eller??":P hehe...
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #16 Skrevet 17. desember 2011 Du kan si noe som at "den var ny" eller noe sånn. Herregud, jeg jobbet i bar og kafe en periode og vi måtte spørre om de ville ha kvittering, og hadde jeg hatt ei krone for hver kunde som svarte "Den kan du arkivere" så hadde jeg vært rikere enn krompen.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #17 Skrevet 17. desember 2011 Jeg synes du kan si: "jeg er sikker på at du sjonglerer de varene lett som en plett" og smile som en idiot:)
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #18 Skrevet 17. desember 2011 Skjønner ikke problemet.. Bare å svare ok =) Og gå vidre med å fortelle sluttsummen.. Ok, Da blir det 35,90... Ikke noe å mase med...
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #19 Skrevet 17. desember 2011 Om det er en mann kan du jo si "Du ser jo så sterk ut *Blunk blunk*" Hihi
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #20 Skrevet 17. desember 2011 Når vi storhandler fyller vi hele forbanna kassa med varer, så kommer pose-spørsmålet: - Vil du ha poser? - ja, takk. - Hvor mange? - Tja, skal vi forsøke... 8? Noen er gode og slenger en haug poser ned, jeg kan bruke dem jeg trenger (og det er greit, jeg tar ikke fler enn jeg trenger uansett), andre teller opp 8 og sender nedover. Hups, så trenger jeg en pose til... Jeg tilbyr meg ikke betale, jeg har handlet for 2100 og kan få en pose til 50 øre. Er de ansatte mutte og lite kundevennlige lar jeg attpåtil vogna stå igjen på parkeringsplassen istedenfor å trille den inn igjen (gjelder ikke vogner med babyseter).
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #21 Skrevet 17. desember 2011 Butikkene tar jo betalt for posene, så det er klart du må spørre. Hvis noen svarer deg frekt ville jeg bare svart at du må spørre siden mange har pose med, og er de det ikke ville jeg bare spurt hvor mange og sagt værsågod.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #22 Skrevet 17. desember 2011 Når du spør, si: "Trenger du pose, eller har du med?"
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #23 Skrevet 17. desember 2011 Ånei, ikke gjør det, det er mye greiere med ja/nei spørsmål. For oss som ikke har behov for å komme med vittigheter.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #25 Skrevet 17. desember 2011 ...evt. "Vil du ha poser?" Det sier seg vel selv at kunder med mange varer trenger poser, så istedenfor å spørre om det åpenlyse kan du jo spørre om de vil ha poser hos deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå