mammatil2imai Skrevet 17. desember 2011 #1 Skrevet 17. desember 2011 Sniker meg inn her fra 2.tri... Er det noen at dere som fikk beskjed om at det var gutt på ordinær UL men så ble det jente? Evt. hvor var dere på UL? Setter stor pris på svar om noen har opplevd det :-)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 18. desember 2011 #2 Skrevet 18. desember 2011 Delvis. På ordinær UL var det ens om var til opplæring som tok UL på meg først, alene. Hun var helt sikker på at det var en gutt nr 4 i magen, viste oss "snoppen" og alt. Men da den erfarne JM kom og gikk over for å sjekke, så mente hun at det var en jente og var 100% sikker på det. Hun erfarne fikk rett :-) Dette var for 2,5 år siden med en av de beste UL-maskinene i landet, så jeg ble litt sjokkert over at det gikk an å se feil. Både den veien, og selv for en uerfaren en, men det går altså an.
det er berre mordi Skrevet 18. desember 2011 #3 Skrevet 18. desember 2011 Ei jeg kjenner hadde kjøpt mye blått, etter å ha fått beskjed om at hun ventet gutt. Jenta kom. Dette var i år - på sørlandet.
ahelene Skrevet 19. desember 2011 #4 Skrevet 19. desember 2011 Fikk høre at legen trudde det var gutt (babyen ville ikke helt vise seg fram, men neste UL viste jente. Det var for 2,5 år siden. Denne gangen har jeg fått vite jente hele veien. Men søskenbarnet mitt fikk vite at det var gutt på begge UL og hun fødte en jente, så de fikk litt sjokk på fødestua.
mammatil2imai Skrevet 19. desember 2011 Forfatter #5 Skrevet 19. desember 2011 Takk for svar alle sammen! Har liksom er sterk magefølelse på at jordmor så feil, hun var så kort... Blir nok å vente med shopping en stund. Flere erfaringer mottas med takk :-)
mammatetogansketette:)) Skrevet 19. desember 2011 #6 Skrevet 19. desember 2011 Ville ikke vite kjønnet selv, men kjenner fire andre som fikk "feil" kjønn i forhold til hva jordmor mente...og ble overrasket etter fødselen:)))
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 20. desember 2011 #7 Skrevet 20. desember 2011 Jeg tror det er nokså sjeldent at de tar feil egentlig, spesielt erfarne jordmødre og der det er bra utstyr. Hun uerfarne tok feil på meg, men det er også eneste tilfellet jeg har hørt om (utenom her inne) bortsett fra tilfeller for 8-10 år + siden da utstyret var dårligere. Og jeg kjenner/vet om (bekjente, bekjentes bekjente osv) veldig, veldig, veldig mange som har fått vite kjønn på UL, og absolutt ingen som har fått vite feil. De fleste sokner til KK i Bergen slik som meg. Magefølelsene er ikke alltid til å stole på. Jeg var helt sikker på at jeg ventet jente med både nr 2 og 3, hadde sterk magefølelse på det (kanskje fordi jeg ønsket meg det sånn i all hemmelighet innerst inne?), men tok feil begge gangene. Siste gang hadde jeg derimot sterk magefølelse på gutt, og tok nok en gang feil, hehe... Men for all del, det kan skje at jordmødre tar feil, også flinke og erfarne med gode UL-maskiner, men jeg tror ikke jeg ville stolt mer på at JM tok feil enn på egen magefølelse i hvertfall. Dersom du har råd og lyst til det, og er veldig nysgjerrig, så kan du jo koste på deg en ekstra UL privat, så får du en ekstra kikk ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå