Gå til innhold

"Dårlig timing" med julibaby ;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med julebordsesong, alle juleforberedelser, julemat, juleavslutninger, julefrokoster og lunsjer, juletrefester, juleselskaper osv som det ikke finnes overskudd til, ikke et ørlitegram med overskudd er å spore her iallfall. Har så innmari mye jeg skulle gjort, men orker ingenting :/ Har heldigvis en flink mann, men er grenser for hvor mye han får gjort og - med snuppa på 3 hengende i beina ;-)

Og nå som jeg i tillegg har blitt kvalm - og brekker meg av alle slags lukter... blir trivelig å få julebesøk av meg i år ;-)

Og når den tid kommer, være høygravid midt på sommeren, føde på fødeavdelinger med alt personale på sommerferie ;-)

Gleder meg til neste jul :-) Da skal det bli jul i heimen da! :-) For da er jeg hjemme og nyter livets glade dager med en liten baby på et halvt år :-)

Det er godt å ha noe å se frem til :-)

Flere som ikke har helt kontroll på juleforberedelsene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hihi :) kjenner meg igjenn kraftig der du :P

gubben komenterte det her en dag: i fjor på denne tiden så var du ferdig med absolutt alt, i år er ikke gavene handlet inn enda:P

fikk gardinene opp i dag å fikk vasket badet i natt:p, da fikk jeg et snev av overskudd :)

Håper det kommer mere overskudd snart :P

Skrevet

Så rett så rett! :) var på julehandel tidligere idag, da jeg plutselig fikk kjempelyst på spekemat og ØL! drikker ikke øl til "vanlig" engang... :o

Så, som du sier, gleder meg til neste jul! :))

Skrevet

Signerer her altså!

Idag sa jeg til sambo at jeg skulle rydde og ordne ikveld, om jeg orket. Kvelden er nå kommet, og jeg har brettet sammen tre håndklær fra klesstativet... bah... Vi reiser bort i jula, så orker ikke ordne noe særlig til jul her i år. Har en på 7 mnd her, så kan si det er tungt til tider, når man itillegg er kvalm. Og for ikke å snakk om lukter. Alt av lukter er nesten æsj. (var ikke slik med han førsten... fått alt denne gangen tror jeg;) hehe;)). Husker jeg sa da jeg gikk med ham, de dagene det var varmt i mai "jeg skal ikke ha barn sent på sommeren". haha, riiiiight!;D

Skrevet

Kjenner meg veldig godt igjen i det dere skriver ja:-)

Her har trøttheten kommet for fullt, er såå sliten. Har 5 barn, hvorav minste er 8 mdr, så jeg er hjemme i permisjon om dagene, men klarer ikke gjøre stort, dessverre.. Tror det blir med gulvvask og pepperkakebaking i år, det er sikkert mye godt å få kjøpt på butikken, hehe..

Etter jul skal jeg snart starte på jobb igjen, og spekulerer på hvor jeg skal hente energien fra.. Den tid den sorg, får håpe overskuddet har begynt å vende tilbake innen den tid..

Gleder meg også til neste jul, det skal bli kos:-))

Skrevet

JUPP :)

Har aldri vært så sen med NOE juleforberedelse!! Har faktisk ikke gjort noe særlig i det hele tatt. Men har en fantastisk samboer som har lært seg julebakst i år!! Har sittet på en stol og lest oppskrifter for han, og sett at det ble "rett". All ære til han. Han har pakket inn alle julegavene, jeg har skrevet på lappene og hengt de på. Orker ingen ting om dagen, men ser ut så vi får jul i huset i år også, takket være den vordende PAPPA<3

Neste jul skal bli myyyye bedre, skal UANSETT ikke være kvalm, trøtt, og "giddesløs" :))

Ønsker dere alle ei fin, gravid jul, julebakst eller ikke :)

Skrevet

Hei.

Kjenner meg godt igjen.. orker ingenting om dagene... Kvalmen virker å ha begynt å gi seg, hvis jeg ikke bare var for "stressa" i går til å kjenne den... Så det gjenstår å se i kveld (er meget plaget med kvalmen fra kl 17-18 på kvelden å utover... Står jeg opp før 10 blir jeg enda verre så her ligger man som regel til 12... + kvalme mellom 14-16... Trøtt trøtt... lite energi, å dermed må gubben gjøre det meste! Snill mann jeg har heldigvis, men syns samtidig synd på han... hehe... Julaften blir ikke feirer hjemme, men det blir nyttårsaften derimot... men med folk som er noe mer forståelig ovenfor meg!

ellers blir det en ROLIG jul..... hehe...

SÅ gleder meg også til neste jul med en liten på 5 mnd :)

Skrevet

Hehe, dær sa du nåt hi ;)

Men når det gjelde å føde på sommern har i allefall æ go erfaring med vikaran, hadde en knallgod svensk jordmor sist gang! Ho hjalp mæ med å "overføre" smertan under de tyngste rian ved at ho kleip hardt mellom tommel og pekefinger mens ria pågikk, da flytta smerta sæ litt. Ho tok også å gikk bakom mæ når æ stod under de siste cm og pressa under rompa mi, da flytta ria sæ litt oppover og ga gooo avlastning ;)

Ikke at andre jordmødre ikke kan slike triks altså, men svært fornøyd med vikaran ;) Æ møte jo ikke jordmødran på sykehuset uansett før æ skal føde, for går til kontroll hos kommunejordmora på helsesenteret ;) Men kanskje på andre plassa at man går til kontroll hos en jordmor man kan ende opp med på fødsel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...