Tosta <3 Skrevet 17. desember 2011 #1 Skrevet 17. desember 2011 Har ei jente på 5 mnd, hun har aldri vært veldig glad i mat men nå har hun totalt melkenekt! Og det er så frustrerende, jeg blir så lei meg,hun er lita og trenger all mat hun kan få. Hun får mme! Har fått beskjed fra HS at utfra vekta hennes bør hun drikke 800 ml i døgnet, er sjeldent hun drikker så mye. Men det siste døgnet har som sagt vært full nekt. Hun bæsjet før i dag så magen fungerer som den skal virke det som! Noen som har tips/ opplevd det samme? Hvor lenge kan jeg regne med at dette varer? Hun har spist noen ts med grøt i dag og litt fruktmos.
Lille- MO Skrevet 17. desember 2011 #2 Skrevet 17. desember 2011 kan det være tenner på gang? eller kanskje tutten på flaske må byttes til flere/større hull, så hun får ut mer melk. Håper ikke det vedvarer da, husker min nektet pupp innimellom, veldig frustrerende, men han drakk tilslutt.. måtte bare prøve og prøve.
Tosta <3 Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 17. desember 2011 Har og tenkt tanken med tenner, men er det normalt å ikke vil spise da? Bruker str. 3 (avent flasker) Prøvde å gå tilbake til nr 2 men hjalp ingenting. Renner jo godt ut av 3 så tror ikke det er det Jeg prøver og prøver men hun blir så sint.
Håpefull77 Skrevet 18. desember 2011 #4 Skrevet 18. desember 2011 Hei Jeg har ingen gode råd, annet enn å kanskje lage grøten på mme selv om det står vann, vet det er flere som gjør det. Og blande grøtpulver i frukten så det metter mer. Søk hjelp hos fastlege eller helsestasjon. Vi får super hjelp fra begge steder, men da for andre ting. Har du prøvd kaldere/varmere melk enn hun pleier å få? Når du begynner med grønsaker så kan du blande mme pulver i grønsaksmosen. Og ha litt olje i maten, det kan du forresten ha i grøten også. Da blir det mer næring i den maten du gir. Ellers er avocado en super mat for de små. Masse næringstoffer og fett som de små trenger. Håper det ordner seg.
Tosta <3 Skrevet 18. desember 2011 Forfatter #5 Skrevet 18. desember 2011 Er på HS ei gang annen hver uke pga veeing, har tatt det opp der og fått noen av de tipsene du nevner. Lager grøt på mme, har olje og litt mme pulver sammen med gulerotmosen. Kjøpte en avocado i går men syns den var så hard, prøvde å mose den med stavmikseren men fikk den ikke helt most. Hvordan skal en avocado være? Lite erfaringer med den.
min<3 Skrevet 18. desember 2011 #6 Skrevet 18. desember 2011 Hvis avocadoen er hard,så er den ikke moden nok enda. Du kan klemme på den i butikken og hvis den gir litt etter er den moden,er den myk er den overmoden. Samme som hvis den begynner å bli brun inni,den kan fortsatt spises,men ta bort det brune. Jeg har fått tips om å blande inn banan også for da blir den søtere. Mme kan du også blande inn.
Tosta <3 Skrevet 18. desember 2011 Forfatter #7 Skrevet 18. desember 2011 Takk for svar Da får jeg prøve å finne en mykere neste gang! Har ikke ville gitt noe særlig banan ennå for magen er noks treg, gav henne noe fruktmos med banan i, og det virket inn på magen!
min<3 Skrevet 18. desember 2011 #8 Skrevet 18. desember 2011 Jeg har også fått tips om å gi endel vann...det skulle også gi fart på appetitten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå