Elisabethmg Skrevet 17. desember 2011 #1 Skrevet 17. desember 2011 Hei på dere:). Vi var på "siste" ultralyden på sykehuset i går. Alt var bra med gulljenta vår. Det eneste hun sa det var " Dere kan sove godt om nattan med god samvittighet!!. Men det ser ut til å være litt for lite fostervann her. Mulig det er måten hun ligger på. Men setter dere opp på en ultralyd undersøkelse her på sykehuset om 2 uker. Vente 2 uker syntes vi var litt lenge... Selv om hun sa vi kunne sove godt osv...Som kommende foreldre blir man jo redde automatisk. Jeg tenker mye på det! Noen som vet om det er vanlig RUTINE å vente 2 uker for å få sjekket slike alvorlige ting? Ett foster må jo ha fostervann og boltre seg i. Spurte også hva som ville skje hvis det viste seg at det faktisk var lite fostervann og ikke måten hun lå på... Da ville de sete i gang fødselen tidligere. Er i uke 33. Setter kjempe stor pris på svar! Hilsen en bekymret mor, far og førstegangsfødende!
kleika Skrevet 17. desember 2011 #2 Skrevet 17. desember 2011 hei tror ikke du behøver at være bekymret,jeg lækkede fostervann med nr 2 fra uke 16 og det er sådan at kroppen selv lager nytt fostervann hele tiden. det at der er litt lite tror jeg ikke betyder noe når hun sender dere hjem og den time om 2 uker er helt sikkert bare for å sjekke en ekstra gang. min nr 2 ble først født 3 dage før termin helt naturligt. det er først krise når der ikke er nokk fostervann.
Elisabethmg Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 17. desember 2011 Oki:). Ja, hvis det var sånn at det var for lite. Så skulle de starte fødselen tidligere. Men ringte ned til sykehuset og sa at vi var engstlige.. Vi kunne ringe poliklinikken på mandag. Så slipper jeg å være søvnløs i 2 uker. Mista en gang før vi. Å de første 3mnd var ikke så koselige med tanken på om hun kom til å klare det eller ikke. Å nå føles det som de 3 siste mnd igjen. Æsj asså. Men hjelper når andre som deg med erfaringer snakker til meg hehe:). Takk! =D Ha en fin helg!
Elisabethmg Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #4 Skrevet 17. desember 2011 Skrivefeil;).. Føles som de 3 første mnd igjen.. Går konstant rundt og har vondt i hjertet. Å det er jo ikke bra for den lille at mors adrenalin pumper i vildens sky. Bedre at de sjekker tidligere så vi kan ha det KOSELIG den siste tiden:).. Og at hun ikke blir stresset hihi=).
ahelene Skrevet 18. desember 2011 #5 Skrevet 18. desember 2011 Jeg sluttet å produsere fostervann, lakk aldri og vannet gikk ikke. Men borte ble det. Så babyen ble tatt med keisersnitt i uke 35. Det ble gjort samme dagen det ble oppdaget. Men hos meg var det kun en bitteliten lomme igjen over hodet, hu satt. Og så hadde jeg begynt å blø så de fyktet at morkaka hadde løsnet, så da ble det litt mer hast. Pass på at du kjenner bra med bevegelser gjennom hele dagen, jeg kjente nesten ikke noe den gangen. Men alt gikk bra med babyen, og hu trengte ingen hjelp når hu kom ut. Denne gangen har jeg hatt UL annen hver uke fra uke 34 for å oppdage det hvis det skulle skje igjen. Men det er privat oppfølging av en lege på jobben, så vet ikke hva som er vanlig i det offentlige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå