petrine des-11 Skrevet 17. desember 2011 #1 Skrevet 17. desember 2011 Hei folkens. Har termin om 8 dager og har lest ein del av spørsmålmålene her inne. Mange snakker om at dei er modne og har f.eks. 2 cm opning i uke 37, 38 osv. Lurte på om det er jordmor som kjenner etter oppi der? Går jevnlig kontroll og har de vanlige symptom på at det nærmar seg fødsel, men har aldri vore snakk om å sjekke korleis statusen er oppi der? Trudde også at jordmødre vil unngå å kjenne for masse også? Gjekk sjølv 14dg overtid med nr 2 (2006), men fekk ikkje noko tilbod om at ein kunne kjenne etter på statusen evt strippe litt for å få ting i gang før. No er tredjemann/dame på veg og lurer på ein kan be jordmor om å sjekke status. Vil nødig tibringe julafta i fødselseng, men må en så må en.
Nrfirepåvei Skrevet 17. desember 2011 #2 Skrevet 17. desember 2011 Hei, vi venter fjerde barn nå i desember. har en uke til termin. de andre gangene tror jeg å huske jeg ble sjekket for åpning en uke før termin og det skal jeg nå på mandag hos jordmoren min. har aldri prøvd stripping, men det foreslo jordmoren nå for å forhåpentligvis komme hjem igjen til jul... men det er jo så klart ingen garanti... spennende, jeg har ikke bestemt meg enda om jeg vil hun skal gjøre det eller ei. men kjenne om det er åpning- det syns jeg er greit uansett.
Gjest happyfeet<3 Skrevet 17. desember 2011 #3 Skrevet 17. desember 2011 Etter hva jeg skjønte når jeg var gravid så har ikke jordmor utenfor sykehus lov til å undersøke før etter uke 37. Jeg fikk valget om jeg ville hun skulle undersøke meg og evt strippe når jeg var 40+0. Takket ja og var helt moden og avflatet og 2 cm åpning, var førstegangs så hun var litt overrasket virket det som, hadde tydeligvis hatt god effekt av modningsakupunktur:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå