*cocco* Skrevet 16. desember 2011 #1 Skrevet 16. desember 2011 Når kom de? Vet at disse er arvelige, min mor og søster er ødelagte begge to, dette er skrekken for meg. Jeg har en del hvite på innsiden av lårene og på hoftene som kom i puberteten. Nå smører jeg meg med spenefett 2 ganger dagen. Har ikke fått noen ennå men de kommer vell snart. Er i uke 32 nå. Noen som har mor søsken som har fått mye men som har sluppet unna disse?
MsPondus25 Skrevet 16. desember 2011 #2 Skrevet 16. desember 2011 Jeg slapp ikke unna, fikk en hel haug Spesielt på "håndtakene" puppene, og en endeløs sti fra rompeballene og ned til anklene!!! Godt de blir lyse, og at det er en stund til bikinisesong ;p Kjipt er det, men verdt det såklart. Er likevel kjedelig å se ut som en strikkball
MsPondus25 Skrevet 16. desember 2011 #3 Skrevet 16. desember 2011 Og de kom forresten 6 uker etter fødselen
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 16. desember 2011 #4 Skrevet 16. desember 2011 Mamma fikk noe strekkmerker da hun gikk gravid med min lillebror. Jeg fikk ingen i forrige svangerskap, og har nå i uke 31 heller ikke fått noen. Så krysser fingrene for at de ikke kommer denne gangen;) Må også innrømme at jeg er kjempe dårlig på å smøre meg. Tror jeg ikke har gjort det på mange mnd... flau*s*
Krumelur Skrevet 17. desember 2011 #5 Skrevet 17. desember 2011 De sier nå at den smøringa ikke hjelper uansett, at strekkmerkene kommer i underhuden. Jeg har ikke smurt meg, så satser på at det stemmer...
Fru.Antonsen Skrevet 17. desember 2011 #6 Skrevet 17. desember 2011 Jeg la på meg enormt mye under første svangerskap, og fikk da masse dertil strekkmerker. Så kom jeg over galvaic spa, greit den koster men den er effektiv mot å stramme opp huden igjen og redusere strekkmerkene betraktelig!
SiriViri Skrevet 18. desember 2011 #7 Skrevet 18. desember 2011 Galvic spa? Hvor har de dette? Jeg smørte meg som en helt i første sv.skap men strekkmerkene dukket opp i uke 36... Nå er de her i uke 32 veldig deppa... Min mor har ikke en eneste strekkmerke på kroppen, mens jg og søstra har på hoftene osv fra puberterten, så vi har nok arvet noe fra andre siden av slekta ... Typisk!
Lykke85 des11 Skrevet 18. desember 2011 #8 Skrevet 18. desember 2011 Jeg er 39+0 i dag, har vært helt elendig når det gjelder smøring, men strekkmerkene har ikke meldt sin ankomst ennå. Redd de dukker opp nå på slutten eller etter fødselen.....
*cocco* Skrevet 4. januar 2012 Forfatter #9 Skrevet 4. januar 2012 Da har de dukket opp. Er 34 fulle i morgen. Ånei å nei, jeg er ikke stor så kan liksom ikke skylde på det. Har lagt på meg 9 kilo, 0 cm på hverken armer eller ben. Blir deprimert men er jo ingenting å gjøre med det. Får bare krysse fingrene for at han kommer i uke 37 :-)
BettyBoob Skrevet 4. januar 2012 #10 Skrevet 4. januar 2012 Jeg har kun to strekkmerker fra første sv.skap (et lite på hver hoftekam) og de kom vel helt mot slutten. Fikk ingen på magen Er nå i uke 32 med nr 2 og håper jeg ikke får noen nå! Mamma, mormor og farmor hadde heller ikke noe strekkmerker å snakke om.
Gjest Hippoღ Skrevet 4. januar 2012 #11 Skrevet 4. januar 2012 Jeg er i uke 36 og venter på de mamma fikk kjempe mange. Jeg smører meg morgen og kveld med strekkmerkekremen til dr greve. Om det hjelper vet jeg ikke enda. Men liker den kremen veldig godt På apoteket sa ei at tran hjelper. Da smører man kroppen innvendig.
Jente07+bolle i ovnen:D Skrevet 4. januar 2012 #12 Skrevet 4. januar 2012 Jeg er i uke 37 nå og har lagt på meg 14-15 kg minst! Men var ganske undervektig fra før. Merker på lår, rumpe osv at jeg har lagt på meg. Men har heldigvis ikke fått et eneste et til nå! mitt andre svangerskap og fikk ikke noe sist heller, men er større nå enn da. Frykter de kommer nå helt på slutten...Smører meg daglig da med Dr.Greve strekkmerkekrem! men har egentlig ikke troen på at slik krem hjelper veldig.
jabk Skrevet 4. januar 2012 #13 Skrevet 4. januar 2012 Er vel mye genetisk ja men hørt at omega 3 skal hjelpe...jeg drikker også aloe vera gel... det er veldig bra for huden og har ikke fått noe strekkmerker. Fikk ikke i første sv.sk heller selv om jeg har fra puberteten på bryst og lår..
Fru.Vestavind Skrevet 4. januar 2012 #14 Skrevet 4. januar 2012 Når kom de? Vet at disse er arvelige, min mor og søster er ødelagte begge to, dette er skrekken for meg. Jeg har en del hvite på innsiden av lårene og på hoftene som kom i puberteten. Nå smører jeg meg med spenefett 2 ganger dagen. Har ikke fått noen ennå men de kommer vell snart. Er i uke 32 nå. Noen som har mor søsken som har fått mye men som har sluppet unna disse? Både mamma og søstrene mine fikk myyyykje strekkmerker i svangerskapa sine. Eg har kun på brysta(frå puberteten) og nokre få små på innsida av låra. Kun dei på låra som kom i svangerskapet, då heeeilt på slutten(var i alle fall då eg la merke til dei). Kun sånne bleike, dei var aldri raude. Så eg slapp godt unna, smurde meg aldri med noko. Denne gongen har eg heller ikkje fått noko så langt, så håpar det går like fint denne gongen;)
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 4. januar 2012 #15 Skrevet 4. januar 2012 Mamma har masse strekkemerker etter sine graviditeter -som et belte rundt hele magen/ryggen. Har en søster som har fått masse strekkemrker ganske så tidlig i graviditeten , og på henne kommer det bare fler og fler. Med førstemann fikk jeg litt strekkmerker på puppene (men heldigvis bare innenfor skålen på bh'en -ikke langt oppover, sånn som jeg har sett at noen får) og to dager før babyen kom, kom også to strekkmerker -ett på hver hofte. Men skal overhodet ikke klage over det! Med nr.2 fikk jeg vel noe større mage enn med nr.1 og hun sparket i tllegg noe helt syyykt på den ene siden av magen min. Der dukket det også opp noe strekkmerker jevnt fordelt fra navlen, litt nedover og ut mot ene hofta. Kjente til og med et par av dem kom, da hun sparket som værst :/ Men skal ikke klage på dette heller, har blitt nesten usynlig etterpå. Nå er jeg høygravid og fødeklar med nr.3, og har ennå ikke fått noen nye strekkmerker. Dte er bare litt lettere å se de gamle strekkmerkene. Føler jeg har vært heldig med tanke på strekkmerker, særlig når mamma fikk så mange, og siden min søster også har fått masse. Så det er tydelig at vi har arvet ulike gener
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #16 Skrevet 4. januar 2012 Ingen i familien min fikk, utenom meg, heldig altså... .på dagen 38uker, Akkurat når jeg følte meg trygg så sprakk jeg opp..
Moni<3Live Skrevet 4. januar 2012 #17 Skrevet 4. januar 2012 Er i uke 35 nå, har ikke fått strekkmerker med unntak av en ganske stygg strek der jeg hadde piercing i navlen :/ Min mamma fikk ikke strekkmerker før under fødsel, da fikk hun 3 stk... så vi venter i spenning håper selvfølgelig at jeg slipper unna, men får jeg noen må jeg bare prøve å se positivt på det
Sandana94 Skrevet 4. januar 2012 #18 Skrevet 4. januar 2012 Mamma fikk minimalt med strekkmerker.. Jeg gikk helt til uke 33 og tenkte at jeg var heldig som slapp unna med bare noen få, men rundt uke 34 kom de for fullt! Har aldri smurt meg med noe, da jeg ikke har noe tro på at det spiller noen rolle.. Enten får man det, eller så er man heldig og slipper.. (Må innrømme det var litt latskap inni bilde også) Jeg sprakk skikkelig opp på magen og hoftene, og klødde som en gal i tillegg (pga svangerskapskløe), så det var en stund jeg så ganske mørkt på det! Var knallrød på hele magen og jeg tenkte at jeg aldri noen gang kom til å kunne vise meg i bikini igjen.. men da kløen ga seg, og jeg ble flink til å smøre meg med noe optimagreier som jeg fikk av mamma (som skulle kjøle og hjelpe på kløen) så ble det myyye bedre med en gang! De er ikke så røde lenger og viser ikke så veldig godt! Så nå ser det lysere ut, de forsvinner jo også mer og mer etter at kroppen har fått normalisert seg etter fødselen selvsagt blir de ikke heelt borte, men noe må man da kunne ofre for de søte små
De to sjarmtrolla og guttspira Skrevet 5. januar 2012 #19 Skrevet 5. januar 2012 Har ikke fått noen strekkmerker jeg har sett enda ihvertfall Har to barn fra før og venter nr. 3 i mars.
Brno 08,09, + 12:) Skrevet 5. januar 2012 #20 Skrevet 5. januar 2012 fikk ingen strekkmerker i første svangerskap på tross av at jeg la på meg 18,5 kg. Derimot fikk jeg noen få strekkmerker rundt navlen de 3 siste ukene med nr. 2, dette barnet var en del tyngre enn nr. 1, og det virker som om den ekstra vekta til barnet var det som utløste det. La bare på meg ca 11 kg i det svangerskapet. Gravid i uke 23 og har ikke oppdaget noen nye enda...
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #21 Skrevet 5. januar 2012 Fikk vanvittig med strekkmerker under 1.svangerskap på magen og lårene!!! Har termin nå på mandag med nr.2 og har ikke fått en eneste en denne gang, men så er jeg ikke så svææææær som jeg var sist
Minilille Skrevet 5. januar 2012 #22 Skrevet 5. januar 2012 Tredje fullgåtte og ingen strekkmerker enda (uke 36 nå). Smurte meg masse med første mann, noe med andre, så og si ingenting med denne (dusjer med babyolje nå på slutten eneste). Må være pappas magehud jeg har arvet, for både mamma og søster har mye. Tror hudtype har mer å si enn smøring slik det virker i erfaringer her.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #23 Skrevet 5. januar 2012 Hadde ingen strekkmerker frem til uke 33 ca, var overlykkelig og følte meg trygg på at det ikke kom til å komme. Også vært nøye med å smøre meg fram til uke 33 ca ( Vet ikke om det hadde noe å si)og hadde hatt ett veldig sunt kosthold fram til da.. Men så kom lysten på usunn mat og bare usunn mat..skillingsboller, skoleboller, is, sjokolade osv. Begynte også å bli slapp med smøring. Så etter uke 33 har det bare tatt helt av føler jeg. Finner nye strekkmerker på magen hver dag ( overdriver kanskje litt her men føles sånn) :S Reagerte med å begynne å grine og var fra meg i ganske lang tid, nå bryr jeg meg ikke lenger.. ingenting jeg kan gjøre fra eller til og prøver å tenke på de som tegninger fra lille prinsessa <3 Noe må hu jo ha å gjøre mens hun venter på å komme Tror her at det var gener som gjorde at det kom sånn plutselig på slutten, ikke gått så mye opp i vekt og tror ikke jeg har unormalt stor mage ( 113 cm på det breieste) Virker som det har kommet mer og mer etter at magen sank og vekten kanskje ikke er så jevnt fordelt i magen..Vet ikke om det kan ha noe å si..
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #24 Skrevet 5. januar 2012 Hadde ingen strekkmerker frem til uke 33 ca, var overlykkelig og følte meg trygg på at det ikke kom til å komme. Også vært nøye med å smøre meg fram til uke 33 ca ( Vet ikke om det hadde noe å si)og hadde hatt ett veldig sunt kosthold fram til da.. Men så kom lysten på usunn mat og bare usunn mat..skillingsboller, skoleboller, is, sjokolade osv. Begynte også å bli slapp med smøring. Så etter uke 33 har det bare tatt helt av føler jeg. Finner nye strekkmerker på magen hver dag ( overdriver kanskje litt her men føles sånn) :S Reagerte med å begynne å grine og var fra meg i ganske lang tid, nå bryr jeg meg ikke lenger.. ingenting jeg kan gjøre fra eller til og prøver å tenke på de som tegninger fra lille prinsessa <3 Noe må hu jo ha å gjøre mens hun venter på å komme Tror her at det var gener som gjorde at det kom sånn plutselig på slutten, ikke gått så mye opp i vekt og tror ikke jeg har unormalt stor mage ( 113 cm på det breieste) Virker som det har kommet mer og mer etter at magen sank og vekten kanskje ikke er så jevnt fordelt i magen..Vet ikke om det kan ha noe å si.. Glemte å skrive at strekkmerkene kun er kommet på magen under navelen og litt ut til sidene.
happykris Skrevet 6. januar 2012 #25 Skrevet 6. januar 2012 Jeg er i uke 32 nå, og har enda ikke fått strekkmerker *bank i bordet*. Mamma har fått tre barn, og har ikke fått heller. Jeg tror egentlig ikke at det hjelper å smøre seg, men jeg gjør det for sikkerhets skyld. Morgen og kveld bruker jeg Body Butter fra Bodyshop. Den er feit og fin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå