Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er mange som leter etter måter å få lagt nurket på om kvelden. Har selv slitt mange kvelder me ei lita trøtt og sur jente som ikke ville sove selv om hun var stuuup trøtt. Tenkte bare jeg skulle dele leggerutinen vår (nå som vi endelig har funnet den som passer oss!)

Ca to timer etter siste høneblunden til vesla setter jeg på vannkokeren, tar henne med inn på badet og kler på pysj. Vi tar med ei flaske MM som jeg har pumpet i løpet av dagen og varmt vann for å varme den med ned på rommet. Vesla må ligge litt alene i vår seng mens jeg lager en varmeflaske og legger under dyna. Så ammer jeg litt mens melka i flaska blir passe varm. (Er fryktelig urolig på brystet om kvelden, så derfor bruker vi flaske).

Når flaska er tom er vanligvis lillemor temmelig klar for senga og tung i øyelokkene. Jeg tar henne opp så hun får rape før jeg vugger på henne og synger "trollmor".

Så tar jeg bort varmeflaska og legger henne i ei ferdig oppvarmet seng før jeg pjusker litt i panna.

Noen kvelder holder dette og hun kan sove til hun skal ha mat igjen, mens andre ganger må hun få smokken både to eller fire ganger.

Håper hvertfall at dette kanskje kan hjelpe noen andre som trenger tips til leggingen =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det var en omfattende prosedyre, skjønner det er slitsom med legging da ja. Håper det går lettere etterhvert for dere.

Skrevet

Jeg har da hørt "verre" Nille76;)

Så fint at dere har funnet noe som funker for dere Guffa85! Det er jo det det handler om:) Og man venner seg vel i grunnen til det meste, så lenge det virker. Selv om dere nå må gjennom en del prosedyrer for å få lagt snuppa, så tar det vel kanskje samlet mindre tid enn å holde på med et barn som ikke vil roe seg nok ved puppen til å spise seg mett og som ikke vil sove. For ikke å snakke om all frustrasjonen dere sparer både dere selv og datteren deres for:)

Lykke til videre!

Skrevet

Ser at det ser omfattende ut når alt står skrevet ned, men bruker kortere tid på å gjennomføre enn dere kanskje tror.

På med pysj, inn med pupp, inn med flaske, rape, nattasang og rett i seng.

Kunne selfølgelig sagt det slik, men poenget mitt med innlegget var å skrive i detalj hva vi gjør slik at andre kanskje kunne finne tips til legging.

Skrevet

Er ikke omfattende, og er gjort på et kvarter. Er heller ikke slitsomt å legge min egen unge og det har det heller aldri vært.

Skrevet

Du skrev jo at du slet med det, og jeg skjønner jo det når det er så vanskelig å få lagt. Er det ikke litt dumt å venne babyen til så mye styr for å få sove? Hva når du ikke får gjort alt dette, eller noen annen skal legge?

Skrevet

Er det mulig å være så negativ da nille? Hun skrev at hun hadde slitt med det, men hadde funnet noe som passa nå...

Så bra at dere har funnet noe som fungerer :)

Skrevet

Jeg har jo sympati med vedkommende som må styre så fælt. Også synes jeg det er litt dumt å skrive om det her for at andre skal ta etter. Dumt å venne barn til så mye styr for å få sove. Det enkle er ofte det beste...

Skrevet

Syntes nå ikke dette var styrete i det hele tatt! For babyen er det jo bare på med pysj, mat også i seng:) Og kjempe bra for andre som sliter med legging, og kan få noen tips! Enkle er ofte det beste, men ikke alltid det funker for alle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...