Gå til innhold

Hva er best? Ha feber eller ta en paracet?

Anbefalte innlegg

Kjennes ut som jeg brygger på en halsbetennelse/forkjølelse/ feber, noe i den duren. Hva er best, ta en paracet og unngå feber? Eller ha feber? Ingen av delene er vel bra når man er gravid? Men hva er minst farlig?

Kan man ta en antibiotikakur når man er gravid?

Fortsetter under...

Paracet kan du trygt ta, det skal ikke være noen risiko med det. Ibux derimot skal du ikke ta... Det finnes en type antibiotika som gravide kan ta, har nettopp fått den selv mot en heftig tannverk (skal operere ut visdomstannen på tirsdag)...

Heisann.

Jeg også holder på å brygge på halsbet og forskjølelse. Jeg har lest en eller annen plass at det er bedre å ta 2 paracetter, enn å la fosteret bli for varm. Hvis jeg blir verre så ringer jeg til legen min, og hører med han hva jeg skal gjøre. Ta kontakt med legen du også hvis du blir verre. Masse god bedring. Håper du blir fort bra igjen.

Paracet er lurt å ta når du har feber. Jeg pratet med jordmor om dette i forrige uke, for jeg har influensa nå, og hun anbefalte paracet. Babyen i magen holder visstnok en grad mer enn oss, så om du har 39 grader i kroppen, har babyen 40.

Annonse

Jeg har nettopp hatt hjernehinnebetennelse, var 6 uker på vei da jeg ble lagt inn, og fikk pinex forte da det er paracetamol. På sykehuset sa de at paracet(amol) ikke er farlig for babyen så sant man ikke overdriver bruken. Du kan trygt ta 2 paracet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...