Gå til innhold

vil ikke bli gradiv på ny pga svangerskapsplager, finnes det ingen hjelp?

Anbefalte innlegg

Litt usikker på hvor jeg skal poste innlegget mitt men prøver her..

Jeg har en datter på fire mnd. Tilværelsen er helt perfekt og jeg elsker å være mamma. Ønsker flere barn, helst litt tette. Men da jeg var gravid var jeg i skrekkelig dårlig form. Sykemeldt de fire første mnd. Meget dårlig allmenntilstand. Må nesten ta høyde for at neste svangerskap også vil bli slik selv om det ikke er sikkert. Men jeg ser ikke for meg hvordan jeg skal komme meg igjennom en graviditet med et lite barn her hjemme selv om faren hadde tatt mesteparten av ansvaret for henne.

Er det vikelig ingen medisiner ol. en kan få? Hvordan har dere andre kommet dere igjennom det?

Fortsetter under...

ingenting hjalp for meg. eneste var en tabl til 30 kr stk som gjore at jeg ikke kastet opp,men var like kvalm- helt til jeg ble imun mot den etter 6 uker. en annen type hjalp som innsovningspille å sov godt helt til jeg måtte på få timer senere å ble imun mot de å få uker. så hjalp ingenting meg. dersverre.

• 2 uker senere...

Det er ofte sånn at ein blir bedre for kvart avangerskap men ikkje alltid... Mitt første var rett og slett grusomt på dei fleste områder, mens mitt andre er mykje bedre. Var villig til å prøve fotsoneterapi denne gongen, men eg blei aldri så dårleg. Har høyrt mykje positivt om fotsoneterapi. Du har kanskje prøvd det meste, eg har berre høyrt om ein del reisesjuktabelettar. Eg ville ha høyrt med doktor ev. jordmor allerede no om kva mogleghet ein har, det er for seint å sjekka opp i det når ein ligg strekt og ikkje maktar noko. Spør ev. jordmor på nett, dei har som regel greie på det meste :)

Eg hadde også lyst på to tette, men med eit elendigt svangerskap og eit bekken som er øydelagt for livet måtte me venta. No er førstemann 3 år og klarar mykje sjølv, som å kle på seg, gå inn og ut av bil, går på toalettet sjølv pluss mange andre ting. Eg kan forklare ho at nåkre dagar klarar ikkje mamma alt, mens andre dagar er mamma bedre :) Ho sjønnar det godt og synes det er stas å få lov til å gjera ting sjølv :) Hadde aldri klart å gått gravid med ein eitåring i huset. Har og ei fantastisk svigermor som gjerne stillar opp ;)

Masse lykke til :)

• 3 uker senere...

skjønner hvordan du har det! Jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme fra før jeg tok test første gang. måtte ligge i et mørkt rom og åpnet jeg øynene snurra alt og jeg spydde. fra uke 10 tok bekkenet kvelden og fikk diagnosen kronisk bekkenleddsyndrom etter fødselen. jeg var ekstremt kvalm hele døgnet i 9 mnd, og tror du ikke jeg fikk svangerskapsforgifting også. jeg var livredd for å få nr. 2. mest pga de kroniske smertene og tanke på å havne i rullestol. Det ble nesten 4 år mellom barna (jeg ville også ha tette barn egentlig) og det er helt perfekt :-). småkvalm fra og til i 5 mnd, og med et dårlig bekken med daglige smerter som utgangspunkt gikk også det bedre pga "klok av skade" og jeg var i et trenings og behandlings opplegg som funka. jeg ble sykmeldt 8 uker på vei med nr 2. forebyggende pga bekken og blodtrykk. pådro meg en blodpropp i 23 uke da.... så jeg har jo ikke hatt flaks. Nå blir nr 2 6 år snart og nå er jeg gravid igjen! og helt annerledes nå igjen. Ikke stress ta tiden til hjelp. Dette kan gå bra :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...