Gå til innhold

Salg av fisk på døra.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Banket på døra nå nettopp. Der står en svensk ung mann og skal selge meg fisk. Sier ikke hvem han er eller hvor han kommer fra, men bare at nå er "fiskebilen" her igjen.

Jeg sa "neitakk, fryseren er full av julemat".

Da ville han "bjuda på laksen" hvis jeg kjøpte noe annet.

Han virka helt desperat etter å få solgt meg fisk.

Jeg måtte le litt og sa akkurat det jeg mente med at siden han var SÅ opptatt av å bli kvitt noe fisk at jeg ihvertfall kom til å si nei siden det virket litt merkelig.

Han var intens gitt.

Har hatt besøk av godkjent fiskebil fra fiskemottaket i Oslo et par ganger, men det er leeeeenge siden.

De sa ihvertfall hvor de kom fra og viste meg legitimasjon o.l.

Noen som har hatt lignende opplevelser rundt omkring. Hvor kommer disse fra som ikke er godkjente?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er flere byer som har besøk av fiskebiler. Man trenger ikke være fra Fiskemottaket.

Men jeg er også skepisk til mat jeg ikke kan spore. Hvor lenge har fisken ligget i den bilen tenker jeg.

Billig fisk får man jo kjøpt over alt - så hvorfor velge fiskebilen.

Jeg forstår meg heller ikke på isbilen. Den ringer fortsatt her i desembermørket....ikke en kunde får de i mitt nabolag vet jeg.

Skrevet

Det rare er at isbilen kjører her i stummende mørke lenge etter leggetid for barn som kanskje syns det hadde vært moro å være med på kjøp av is.

Tror isbilens dager er talte ja :o)

HI

Skrevet

Da han sa: Jag kan bjuda på laksen, skulle du sagt: "Og hvor mange centimeter er den, da?" ;-)

Det er vel litt lettere å få fisketorget på døra enn å måtte oppsøke det selv på en formiddag. Men jeg tviler på at de har fiskebiler i Bergen for eksempel, der som de har et stort fisketorg som er åpent nesten hele tida.

Skrevet

Savner et flott fiskeriutsalg her i byen.

Spiser mye fisk og kjøper ofte i ferskvaren på Mega her som er rangert som en av topp 10 ferskvareutsalg på fisk i Norge.

Syns det også lukter litt lugubert når de kommer kl åtte en fredagkveld også.

Bra tips mht hva jeg skulle sagt. Synd jeg ikke kom på det, men så tilstoppet han virket tror jeg neppe han hadde skjønt humoren. Bedre å sløse med den hvor den faller i god jord, hehe.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...