Gå til innhold

Skjule den store hemmeligheten!

Anbefalte innlegg

Jeg er snart 6 uker på vei :) Jeg og samboeren min bestemte oss for å holde dette svangerskapet for oss selv frem til uke tolv eller til vi har vært på ordinær UL, om magen ikke avslører før den tid.

(Forrige fortalte vi det til alle i 5-6 uke, noe jeg har angret i ettertid da jeg synes at dette burde være LITT spennende mellom meg og samboeren før alle andre vet)

Vi er henvist til tidlig UL, venter på vurderingen, da vår første datter har arr etter en nesten leppe spalte. Vi vil sjekke om fosteret har tegn til samme greia.

Dette vil vi få avklart før vi fortelle noe til noen, slik at vi kan forberede oss i god tid om det er alvorlig.

Men det er jaggu ikke lett å holde det skjult. Gleden er så overvelmende til tider og jeg smiler fra øret til øret. Har så lyst å fortelle alle om at vi venter vårt andre barn!

Noen tips til hvordan dere klarer å la vær å si noe selv om dere nesten står å dirrer av lyst til å si det??? :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143884259-skjule-den-store-hemmeligheten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde også planer om å ikke fortelle noe før etter 12. uke, gjorde som deg sist at jeg sa det så fort jeg visste jeg var gravid i uke 7.

De nærmeste i familien har fått vite det, og de jeg har jobbet med i det siste på jobben - pga jobbsituasjonen må enkelte ting tilrettelegges, og da synes jeg det var greit at jeg også sa hvorfor.

Jeg synes det er rå vanskelig å ikke fortelle noe, for jeg er helt i 100. Ho ene på jobben trengte jeg ikke å fortelle det, ho fortalte meg forrige uke, før jeg selv visste at jeg var gravid at det var jeg :) Hehe! Ho så det visst på meg.

Dette er vår nr 3 og absolutt siste! Kom litt overaskende på, og begynner først å venne oss til tanken nå, etterhvert som jeg har ligget rett ut med kvalme i 2 uker og magen har begynt å bli synlig større!

Vi har også fortalt det tidlig de 2 første gangene, men har faktisk klart å vente denne gangen (bortsett fra sjefen som jeg følte trengte en forklaring bak min sykemelding). Det har vært fint å vente, og har privat ul imorgen (da er det ca uke 11-13, litt usikkert;).

Lykke til med valget! Min erfaring er at det kan være veldig koselig å vente, men også strevsomt etterhvert som formen er dårlig og magen begynner å vise seg;) men da slipper de andre også å vente så kjempelenge før babyen kommer;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...