Gå til innhold

Våkner hver time natta gjennom - 6 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere :)

Har tidligere skrevet en del innlegg ang søvnproblemene til Lillegutten min. For å gjøre en lang historie kort, han har sllitt med kiss og refluks, har nok hatt mye vondt fram til 4 mnd, og jeg har fungert som madrass dag og natt fram til han var 5 mnd. Da fikk vi han over i egen seng størstedelen av/hele natta (viktigste for meg er at han sovner i senga si, så han vet at det er der man sover når det er natta, og ikke oppå meg som han har gjort tidligere).

I starten tenkte jeg at han våknet hver time pga at han ikke ville være i senga si (sover lett og plutselig oppdager hvor han er), men nå liker han jo senga si godt. Likevel... våkner på slaget hver time gjennom natta. Han legger seg rundt kl 19, og da våkner han enten etter en halvtime, 1t eller 1,5t. Så begynner det.. Ber om mat senest 21.30, og så våkner han 22.30, 23.30, 00.30 osv... Han roer seg kun ved å få mat annenhver time, de andre gangene han våkner er det bare å ta han opp og så sovner han så å si i det han blir tatt opp, og vi legger han ned med en gang. Da sover han søtt... en time til :P

Begynner å bli veldig sliten av dette, og nå klarer jeg så vidt å sove når jeg kan.. vet jo at han våkner innen en time uansett. Får god hjelp av min kjære, men etter jul begynner han i en mer krevende jobb, og kan ikke leve på 3-4timers søvn.

Har dere no tips? Hva bør vi endre?

Han er 6 mnd og 1 uke, spiser halvt glass med grønnsaksmos, halvt glass med middagsmat og ca en halv posjon grøt om kvelden, pluss at jeg ammer mellom måltidene. Tror ikkeno på at han er sulten annenhver time natta gjennom, og hvertfall ikke allerede kl 21.30... Det skal sies at da vi begynte å få han over i egen seng gikk han fra å spise hver time til bare 2 ganger om natta. Det bare varte så veldig kort.. (slutttet plutselig å ville ha grøt og melk på dagen, og da måtte han jo få om natta..) Tror vi bare henger igjen i en dårlig vane, men hvordan snu den?

Nå er det vel på tide med nattastell!

Håper på noen gode tips fra dere kloke damer, tror jeg blir småsprø her snart.. :/

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si at han har natta fra kl 19 - ca 7.30. Sover bare halvtimer på dagen, vanligvis 4, innimellom 3. Er tydelig trøtt når han våkner. Føler han aldri blir uthvilt, stakkars lille. Hadde nok hjulpet veldig dersom han begynte å sove noen timer i strekk om natta..

Skrevet

Hørtes veldig slitsomt ut!

Jeg ville forsøkt med lengre våkenperioder på dagen. På den måten kan du forhåpentligvis redusere duppene til 2 ganger 1 times dupper. Det burde også hjelpe på nattesøvnen.

Sønnen min hadde aldri sovet lenger enn en halv time på dagtid før vi reduserte til 2 dupper, da løste det seg av seg selv og han sov minimum 1 time hver gang. Det hjalp også på nattesøvnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...